ORGANIGRAMA

Càrrec institucional actual Secretari d'Hisenda del Govern de la Generalitat
Web personal http://blocs.esquerra.cat/lluis-salvado
Email jlluis.salvado@parlament.cat
Formació i trajectòria personal Enginyer Industrial per l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers Industrials de Barcelona (UPC). Postgrau en Direcció General d’Empreses per la UOC. Va desenvolupar funcions directives durant 10 anys a l’empresa privada. És autor del llibre Centres de creació d’empreses (1996).
Trajectòria cívica Membre fundador del Bloc d’Estudiants Independentistes (BEI), amb diversos càrrecs de responsabilitat durant els anys 1989 i 1992. Participà de la fundació de l’Associació Catalana de Professionals (1994). És soci d'Òmnium Cultural. És membre del patronat de la Fundació Josep Irla des del 2012.
Trajectòria política Va militar a Catalunya Lliure des del 1988 fins al 1991, any en què va entrar a militar a Esquerra Republicana.
Del 1992 al 1994, va ser membre de l’executiva nacional de les JERC.
Fou president de la Federació d’Esquerra Republicana a les Terres de l’Ebre des de l’any 2000 fins al 2004. Llavors, assumí la Secretaria d’Organització del partit a l’Ebre fins a l'any 2012.
Va ser membre de l’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana com a secretari de Política Territorial, Medi Ambient i Agricultura l'any 2010, i vicesecretari de Relacions Institucionals l'any 2011.

Trajectòria institucional Escollit diputat per Tarragona del 2012 al 2016. Portaveu del Grup Parlamentari republicà a la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost i membre de la Diputació Permanent del Parlament de Catalunya de 2012 a 2015. Va ser delegat del Govern a les Terres de l’Ebre des del 2004 fins al 2010. Va presidir el Consorci Memorial de la Batalla de l’Ebre del 2004 al 2009. Va ser regidor de l’Ajuntament de la Ràpita entre 1994 i 2005, d’on va ser alcalde els anys 1996-1997, període durant el qual ostentà la Presidència de dues empreses públiques municipals. Fou vicepresident del Consell Comarcal del Montsià, com també diputat provincial. Va ser el representant d’Esquerra Republicana a l’Institut per al Desenvolupament de les Comarques de l’Ebre (IDECE) del 1997 al 2003.