ORGANIGRAMA

facebook   twitter
Lloc i data de naixement Barcelona, 11 d'abril de 1969
Càrrec actual a Esquerra President
Càrrec institucional actual Vicepresident del Govern de la Generalitat de Catalunya i conseller d'Economia i Hisenda.
Diputat al Parlament de Catalunya.
Alcalde de Sant Vicenç dels Horts fins a desembre de 2015.
Web personal http://www.junqueras.cat
Email [email protected]
Formació i trajectòria personal Va cursar estudis d’Econòmiques a la Universitat de Barcelona. Llicenciat en Història Moderna i Contemporània (UAB, 1996) i doctor en Història del Pensament Econòmic (UAB, 2002).Curs de doctorant “Didàctica de les Ciències Socials i espais de comunicació”(1997-1999).
Estada d’investigació a l’Arxiu Secret del Vaticà i a la Biblioteca Apostòlica Vaticana (gener – juliol de 1998). Estada com a professor a la Universitat d’Holguín (Cuba) i com a investigador a l’Arxiu Provincial d’Història a la Casa Iberoamericana de la mateixa ciutat (gener-febrer 1999). Curs de doctorant en Història Econòmica ( Programa interuniversitari UB-UAB, 1999-2000). Curs de doctorant en “Història Comparada Social, Política i Cultural” (UAB 2002). Tesi “Economia i pensament econòmica de la Catalunya de la alta edat moderna” (2002) sota la direcció d’Antoni Simon i Tarrés. Ha exercit com a professor Universitat Autònoma de Barcelona, on es va inciar com a professor de pràctiques el 1998. Posteriorment ha estat vinculat al Departament d’Història Moderna i Contemporània de la Facultat de Filosofia i Lletres fins a l’actualitat; de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials (2000/2001), de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de Sabadell (2000/2001 i 2003/2004), de la Facultat de Traducció i Interpretació (des de 2003/2004 fins al 2011/2012), de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2003/2004, 2004/2005 i 2005/2006), així com de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia (2004/2005). Ha col·laborat a Catalunya Ràdio en programes com “En guàrdia!” o "El nas de Cleòpatra”; a RAC1 amb “Minoria Absoluta”; i a RNE amb "El tranvía" i “Las mañanas de Radio 1″. Ha estat guionista i assessor en sèries documentals de televisió com “L’Onze de Setembre de 1714″, “Els maquis: la guerra silenciada”, “Conviure amb el risc” o “Barcelona sota el franquisme”.
Trajectòria cívica Va ser un dels promotor de la plataforma Sobirania i Progrés i membre del Consell Directiu de la Institució Cultural de la Franja de Ponent. És autor i coautor de diversos llibres.
Trajectòria política Militant d’Esquerra Republicana des d'inicis del 2011. Ha estat regidor de Sant Vicenç dels Horts (2007-2011). Eurodiputat d’Esquerra Republicana dins l’Aliança Lliure Europea (2009-2011). President d'ERC des del 2011 i alcalde de Sant Vicenç dels Horts de 2011 a 2015.
Trajectòria institucional Vicepresident del Govern de la Generalitat de Catalunya i conseller d'Economia i Hisenda.