ORGANIGRAMA

facebook   twitter
Lloc i data de naixement Barcelona (Barcelonès), 24 d'octubre de 1970
Càrrec actual a Esquerra Secretari de Ciutadania i Immigració
Càrrec institucional actual Diputat al Parlament de Catalunya per Barcelona. Portaveu adjunt del Grup Parlamentari d'Esquerra Republicana.
- Membre de la comissió d'Empresa i Ocupació
- Membre de la comissió de Salut
- Membre de la comissió d'Estudi de la Seguretat Viària
- Membre de la comissió d'Estudi de Polítiques contra la Desocupació
- Membre de la comissió sobre el Frau i l'Evasió Fiscals i les Pràctiques de Corrupció Política
Web personal http://blocs.esquerra.cat/oriolamoros
Email [email protected]
Formació i trajectòria personal Enginyer tècnic agrícola per l'Escola Superior d'Agricultura de Barcelona de la UPC. Ha cursat els estudis d'Enginyeria Agrònoma a la Universitat de Lleida. També ha realitzat cursos de postgrau d'economia agrària europea a la UdL, i de funció gerencial a les administracions públiques a ESADE. Ha treballat al Col·legi d'Enginyers Tècnics Agrícoles, en una multinacional del sector de la jardineria (1994-1997), a l'ensenyament públic secundari, com a professor de tecnologia i d'economia (1997-2000), i del 2000 al 2003 ha estat adjunt a la presidència del Parc Zoològic de Barcelona, any en què és escollit diputat al Parlament de Catalunya.
Trajectòria cívica Ha participat en entitats d'educació en el lleure (1987-1991). Ha estat delegat d'estudiants a la UPC (1988-1990) i també del primer Claustre de la Universitat de Lleida (1991-1993), en què formà part de la ponència redactora dels seus estatuts fundacionals. Ha estat membre fundador del Bloc d'Estudiants Independentistes a la UPC. També ha estat membre de l'Associació Cultural Universitària de Lleida, de la Comissió de Medi Ambient del Col·legi d'Enginyers Tècnics Agrícoles i de l'Associació de Professors de Tecnologia de Catalunya. És membre de diverses associacions com Acció Cultural del País Valencià, Associació de Veïns de Sant Andreu i Intermón-Oxfam, entre altres.
Trajectòria política Inicià la militància política a l’organització Catalunya Lliure l’any 1989, que abandonà el 1992. L’any 1994 ingressà a Esquerra Republicana de Catalunya. Ha estat president del Casal Lluís Companys de Sant Andreu entre el 1997 i el 2000, secretari d'Organització de la Federació de Barcelona d’Esquerra entre el 2000 i el 2004, i president de la Federació de Barcelona entre el 2004 i el 2011. Ha dirigit les campanyes electorals d'Esquerra a Barcelona des de les eleccions al Parlament del 1999 fins les eleccions municipals del 2011. L'octubre de 2001 és escollit Vicesecretari General de Comunicació i Estratègia d'Esquerra Republicana amb la candidatura encapçalada per Oriol Junqueras.
Trajectòria institucional És escollit diputat del Parlament de Catalunya entre el 2003 i el 2006, en què ha estat secretari de la Comissió d'Immigració, portaveu a la Comissió d’Investigació sobre l’Esfondrament del túnel del Carmel i membre de les Comissions de Política Territorial, de Justícia i Dret, del Síndic de Greuges i d’Afers Reservats, seguint els àmbits temàtics d’interior, medi ambient, drets dels animals i immigració. A partir de novembre del 2006 esdevé Secretari per a la Immigració del Govern de la Generalitat de Catalunya fins el novembre de 2010. Des del novembre de 2010 fins l'actualitat és diputat al Parlament de Catalunya per Barcelona.