ORGANIGRAMA

Joan Tardà

facebook   twitter
Lloc i data de naixement Cornellà de Llobregat (Baix Llobregat), 26 de setembre de 1953
Càrrec actual a Esquerra Portaveu del grup d'Esquerra Republicana al Congrés dels diputats
Càrrec institucional actual Portaveu del grup d'Esquerra Republicana al Congrés dels diputats
Web personal http://blocs.esquerra.cat/joan-tarda
Email [email protected]
Formació i trajectòria personal Llicenciat en Filosofia i Lletres, és professor de secundària a l'IES Esteve Terradas.
Trajectòria cívica Vinculat als moviments reivindicatius ciutadans i de dinamització cultural, és soci de diverses associacions i entitats ciutadanes, d'entre les quals destaca el Rugbi Club Cornellà, l'AVV Casc Antic i la Coordinadora Contra la Marginació. Forma part de la Junta Directiva de L'Avenç, entitat creada per a la defensa del patrimoni cultural i arquitectònic de Cornellà, i és membre fundador del Moviment del Voluntariat Lingüístic de Cornellà. És autor de diversos llibres de recerca històrica sobre la comarca del Baix Llobregat i la ciutat de Cornellà.
Trajectòria política Militant del PSUC del 1974 al 1976. D'ençà de la seva fundació participà en l'Assemblea de Batlles i Regidors Nacionalistes d'Esquerra, s'integrà en l'organització política Nacionalistes d'Esquerra (NE) i en el Comitè de Solidaritat amb els Patriotes Catalans, creat a Cornellà al principi dels anys vuitanta. En dissoldre's NE, s'afilià a Esquerra i n'ha estat president a Cornellà durant el període 1996-1999.
Trajectòria institucional Formà part del primer ajuntament democràtic de Cornellà de Llobregat, el 1979, elegit com a independent en la candidatura del PSUC. El 1999 fou elegit regidor de l'Ajuntament, on encapçalava la candidatura d'Esquerra, i el 2003 va ser reelegit en el càrrec, al qual va renunciar el setembre del 2004. Diputat al Congrés des del 2004.