ORGANIGRAMA

Josep Ginesta

Lloc i data de naixement Sant Antoni de Vilamajor (Vallès Oriental), 21 de juny de 1968
Càrrec actual a Esquerra Secretari d’Emprenedoria, Treball i Funció Pública
Càrrec institucional actual Secretari General del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat
Email [email protected]
Formació i trajectòria personal Professional de les relacions laborals, ha exercit com a laboralista en despatx professional, i ha estat Director de l’ Àrea Laboral de Consultoria, essent autor de diversos articles i estudis sobre actualitat laboral, i especialment, sobre sistemes públics de protecció social, el que ell considera la seva passió. Ha estat Director de Recursos Humans de la Universitat Oberta de Catalunya. Compatibilitza la seva activitat professional amb la docència, com a Professor a la Universitat Ramon Llull en matèries com el Dret Social i la gestió de persones a les organitzacions.
Trajectòria política Militant d’ Esquerra des de l’any 1998. Des de l’ inici de la seva militància ha participat activament en la Sectorial de Treball, Autònoms i Economia Social. És membre de l’ Institut d’ Estudis Econòmics i Socials de la Fundació Josep Irla. Assessor al Parlament de Catalunya fins al 2003, va participar com a expert en l’Acord Estratègic per la internacionalització de l’economia catalana. Va ser assessor tècnic del Grup Parlamentari d’Esquerra al Congrés dels Diputats en Política Social, Treball i Autònoms. Va ser membre de l’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana, com a secretari nacional de Política Econòmica i de Política Social (2008-2011). Recentment ha estat designat com a expert per assessorar el Govern de la Generalitat de Catalunya en matèria de Seguretat Social i Hisenda pròpia.