10 coses que potser no sabies de Marta Vilalta

Descobreix algunes curiositats de la candidata d’Esquerra Republicana per Lleida a les eleccions del 14F
Marta Vilalta és secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana. Va néixer a Torregrossa (Pla d’Urgell), té 36 anys, és periodista i diputada al Parlament de Catalunya. Però què en sabem de les seves aficions? En aquest article donem a conèixer la vessant més personal i, potser, més desconeguda de la número 1 per Lleida a les eleccions del proper 14 de febrer.
1. El patinatge és la seva gran passió. La vida de la Marta Vilalta ha anat sempre lligada al patinatge artístic i és que als 5 anys ja corria sobre rodes. Amb el grup Xou de Torregrossa han portat els patins ben lluny, “vam quedar subcampiones en un campionat internacional a Itàlia el 2014 i terceres en un trofeu europeu a França el 2015”, explica.
2. Als 13 anys va ser escollida com una de les millors esportistes del Pla d’Urgell i no pas pels patins, sinó pels escacs. La portaveu republicana va jugar de forma intensiva des dels 5 als 18 anys participant en diferents tornejos, “en vaig guanyar a nivell provincial”, confessa.
3. Prové d’una família de pagesos que sempre s’ha dedicat a la terra, ella també: “Em vaig passar gairebé tots els estius anant a collir pomes i peres”, detalla.

4. De ben jove ja es va implicar en política. Va començar a militar a les Joventuts d’Esquerra Republicana al 2004 i va arribar a ser la portaveu de les JERC a Ponent. El 2012 va ser escollida diputada al Parlament com a representant de les joventuts.
5. La seva joventut també va estar marcada per la música. Va estudiar molts anys solfeig i toca el piano i la guitarra, tot i que reconeix que ara ho té “bastant rovellat”. El seu grup preferit són Els Pets, “perquè parlen de les petites coses de la vida”.
6. És aficionada, sòcia i penyista del Barça. Sempre que pot veu els partits i ha presenciat en directe algunes de les finals més importants de la història del club, com la final de la Champions del 2009 a Roma on el Futbol Club Barcelona no només va guanyar per tercer cop la Copa d’Europa, sinó que va aconseguir el triplet per primera vegada a la història. Marta Vilalta també ha deixat petja en aquest aspecte. Va ajudar a reactivar la Penya Barcelonista Som i Serem de Torregrossa i en va ser la primera dona de la junta, “ara per sort ja som més”, afirma.
