La candidata d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Móra d'Ebre, Marta Montagut Hernández.

Coneix la candidata d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Móra d’Ebre

Apassionada de l’espai, els idiomes, la música i l’esport, està molt implicada en la vida associativa de la seva terra. Aquí tens deu curiositats de la Marta que potser no sabies:

1. Sempre li ha agradat l’espai. Estudiant Matemàtiques es va plantejar arribar a ser astronauta compaginant la llicenciatura d’exactes amb estudis d’idiomes, destacant dos anys de rus a l’EOI de Barcelona. Més tard, en obrir l’EOI a Móra d’Ebre, va estudiar fins al B1 ara fa 12 anys. Aquest any està actualitzant el B1 semipresencial, sent molt conscient de que els idiomes són molt importants.
2. En la seva època universitària va estar fent de voluntària al casal del Raval donant reforç escolar a nens i a nenes d’aquest barri de Barcelona, fent acompanyament i suport també emocional.
3. Una de les seves gran experiències en la vida va ser, juntament amb una amiga, més de 20 dies d’’interrail creuant tota França i visitant tota Itàlia, mitjançant aquest bitllet que et permet agafar tantes vegades com vols un tren.
4. En diferents anys i èpoques ha fet “el Camino de Santiago” amb la seva família, una experiència d'enriquiment personal, de creixement social i de superació, humilitat, de compartir, de reflexió de gaudir de la natura i de la gent que coneixes en aquest viatge meravellós.
5. Sap solfeig i tocar el piano, i des de que va saber aprendre les notes musicals als 8 anys sempre ha format part de grups vocals de cant coral vinculats a l’escola de Música de Móra d’Ebre, però també a Barcelona cantant a la coral Sinera i interpretant la Carmina Burana de Carl Orff en totes dues formacions, la primera a l'església prioral del seu poble i amb la segona a l’Auditori de Barcelona.
6. Durant tota la seva vida sempre ha estat vinculada a l’esport. Quan era petita jugava a handbol a l’escola i feia tennis. Va arribar a ser entrenadora d’equips de prebenjamins de forma voluntària al Col·legi Santa Teresa. Més endavant, al institut i a la universitat va jugar a bàsquet. El seu pare li ha fet conèixer l’esquí i la mare, les travesses de muntanya.
7. Assisteix a molts actes culturals: al teatre, a l’auditori de l’escola de Música, pels carrers, a la biblioteca, per les places... Conscient de l’oportunitat que dona el riu Ebre, ha remat en muletes des dels 15 anys durant moltes temporades la última l’any passat, majoritàriament de vogada.
8. Forma part de la comissió ERASMUS al centre on és docent de Matemàtiques, on té l'oportunitat de donar a conèixer l’entorn de Móra d’Ebre, productes i tradicions, a països de tota Europa: França, Portugal, Eslovàquia, Polònia, Romania, Eslovènia, Itàlia, Turquia, Xipre, Macedònia, Croàcia... Donant l’oportunitat a molts alumnes en un aprenentatge ric en idiomes i coneixements.
9. Juntament amb companys de l’AMPA de l’Escola Lluís Viñas van promoure un projecte anomenat “Descobrint el nostre entorn”: sortides per les terres de l’Ebre per conèixer el territori, els seus productes i tradicions, buscant flors per la vora del riu, anant al Faig Pare, visitant granges d’animals, baixant amb piragua, fent acampades a Bot, Ulldemolins, Arnes, Pobla de Massaluca, Beseit…
10. Té experiències al capdavant de diferents associacions: Cor Aubadera, Societat Ateneu Musical (SAM), AMPA de l’Escola Lluís Viñas, AMPA Institut Julio Antonio... Actualment és la coordinadora del Servei Comunitari al INS Julio Antonio. En totes aquestes organitzacions ha après a treballar pels altres.