L'alcaldessa i candidata d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Vilanova i la Geltrú.

Coneix l’alcaldessa i candidata d’Esquerra Republicana a l’alcaldia de Vilanova i la Geltrú

Republicana, feminista, independentista compromesa i ferma en la lluita per la justícia social, Olga Arnau i Sanabra va iniciar la seva trajectòria com a alcaldessa de Vilanova i la Geltrú i presidenta de la Federació de Municipis de Catalunya l’any 2019. Olga Arnau i Sanabra va entrar com a regidora a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú el 2015 i tres anys més tard, el 2018, va ser regidora d’Economia, Empresa i Innovació.

Compromesa amb les vilanovines i vilanovins, lluita per a una ciutat millor des de tots els espais polítics liderant la transformació de Vilanova i la Geltrú. Una transformació verda, feminista, de justícia social i que generi oportunitats. Amb la mateixa convicció que el 15 de juny de 2019, quan va ser investida per primer cop com a alcaldessa de la ciutat, el 2023 entoma el repte d’encapçalar la llista d’Esquerra Republicana a Vilanova i la Geltrú a les eleccions municipals, convençuda que la República Catalana es construeix municipi a municipi i encara queda molta feina a fer.

Propera amb els veïns i veïnes de Vilanova i la Geltrú i el teixit social i econòmic de la ciutat, detallem 10 curiositats sobre Olga Arnau i Sanabra que es coneixen poc:

1. Va néixer en part natural a casa seva l’any 1966 i és la petita de quatre germans. Un fet que va marcar la seva infància i vida posterior de forma molt positiva.
  2. De família de pescadors nascuda al barri de mar de Vilanova i la Geltrú. El seu pare va fundar la cooperativa Tiplai i va ser defensor de la ciutadania a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú vetllant pels drets de la ciutadania davant l’administració pública municipal.
  3. Casada amb un gallec, policia local a Madrid, que el va convèncer per casar-se en una Diada de Sant Jordi. Un dia de reivindicació de la cultura catalana i l’amor que es representa a través dels llibres i les roses.
  4. Mare de l’Adrià i l’Olga.
  5. Fundadora del Club Nou Bàsquet Vilanova. Sempre ha mantingut el vincle amb les entitats i l’esport des de ben petita, fins que va tenir l’honor de ser fundadora i presidenta del Club Nou Bàsquet Vilanova i presidenta de la Fundació Unió d’Esport Base Vilanova i la Geltrú.
  6. Porta la festa a la vena i va ser pabordessa al 2006. Fet que l’ha convertit en l’única alcaldessa ex-pabordessa de Vilanova i la Geltrú. Des de petita sempre ha estat molt involucrada en la cultura popular de la ciutat: va ballar bastons, va ser diablessa i va fer castells amb els Bordegassos.
  7. Dona emprenedora, assessora fiscal i mercantil, vinculada a la consultoria d’empreses i fundadora d’Axo Consultors. Es va formar professionalment en el sector cooperatiu, un àmbit proper per tradició familiar. Sempre li ha interessat l’economia social, un sector on hi ha treballat durant molt anys.
  8. És molt matinera i a les 8 del matí ja porta 3 cafès. Com a emprenedora i persona que ha estat estretament vinculada al teixit cultural, social i econòmic de la ciutat, fent moltes coses cada dia, es va acostumar a llevar-se diàriament molt d’hora i a estimar el cafè com a font d’energia.
  9. Porta sempre un bolígraf de tinta lila com a símbol feminista de constant recordatori de la lluita i la transformació feminista de país. Tant és així, que va signar el pacte d’investidura com a alcaldessa l’any 2019 amb un bolígraf lila de tinta lila com a mostra del seu compromís des del primer dia.
  10. La seva cançó preferida és “Compta amb mi” del grup de música català Txarango.