Alba Vergés

Igualada, Barcelonès 03 setembre 1978

Secretària de Salut i Benestar

Consellera de Salut del Govern de la Generalitat

La Secretària nacional d’Esquerra Republicana en l’àmbit de la salut i el benestar ha estat diputada al Parlament per l’Anoia des del 2012 fins al juny del 2018, quan cedeix l'acta de diputada per centrar-se en la tasca de liderar Salut. Ha nascut a Igualada i hi ha viscut pràcticament tota la vida. “M'agrada compartir els indrets, persones i iniciatives que es duen a terme a la meva comarca per fer-les més presents al nostre país. M'agrada endinsar-me a conèixer realitats diferents al meu entorn, amb la meva visió de dona, que no vull abandonar”, explica. Va treballar d’economista en el sector social de la gent gran fins la seva incorporació al Parlament. Ha estat vinculada al sector sanitari com a portaveu i posteriorment ha estat presidenta de la comissió de Salut, un sector “potent, complex i que ha de garantir el dret a la salut com a dret fonamental i prioritari per a la ciutadania”. “Reduir les desigualtats és una mania que no m'abandonarà mentre hi siguin!”, assegura.

• Llicenciada en Economia (UB).
  • Beca Erasmus a la Lund Universität de Suècia.
  • Enginyera tècnica en Informàtica de Gestió (UOC).
  • Va treballar com a administrativa a la Delegació del Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona a l'Anoia.
  • A l'empresa privada, va treballar com a programadora júnior al sector de les tecnologies de la informació i la comunicació, desenvolupant software de gestió de botigues de roba.
  • Del 2008 al 2012, va ser Cap d'Administració, comptabilitat i finances del Consorci Sociosanitari d'Igualada, una entitat pública local que gestiona diferents centres per a la gent gran, incloent-hi una residència, centres de dia, un hospital de dia per a malalts d'Alzheimer, pisos amb serveis i un servei d'atenció domiciliària tant a Igualada com a tota la comarca de l'Anoia.

• Militant d'ERC des del 2011, després d'haver estat el número 3 de la llista a les eleccions municipals a Igualada.
  • Presidenta de la secció local d'Igualada des del 2012.

Diputada al Parlament de Catalunya des del 2012. Reescollida el 2015 amb Junts pel Sí i el 2017 amb la candidatura d’ERC-Catalunya Sí, quan assumeix la secretaria quarta de la mesa del Parlament. El juny del 2018 cedeix l'acta de diputada per centrar-se en la nova tasca al capdavant del departament de Salut del restituït Govern de la Generalitat.