Alba Vergés Bosch

Igualada, Barcelonès 03 setembre 1978

Consellera de Salut

Consellera de Salut del Govern de la Generalitat i diputada al Parlament de Catalunya

• Llicenciada en Economia (UB).
  • Beca Erasmus a la Lund Universität de Suècia.
  • Enginyera tècnica en Informàtica de Gestió (UOC).
  • Va treballar com a administrativa a la Delegació del Col·legi Oficial d'Agents Comercials de Barcelona a l'Anoia.
  • A l'empresa privada, va treballar com a programadora júnior al sector de les tecnologies de la informació i la comunicació, desenvolupant software de gestió de botigues de roba.
  • Del 2008 al 2012, va ser cap d'administració, comptabilitat i finances del Consorci Sociosanitari d'Igualada, una entitat pública local que gestiona diferents centres per a la gent gran, incloent-hi una residència, centres de dia, un hospital de dia per a malalts d'Alzheimer, pisos amb serveis i un servei d'atenció domiciliària tant a Igualada com a tota la comarca de l'Anoia.

• Militant d'ERC des del 2011, després d'haver estat la número 3 de la llista a les eleccions municipals a Igualada.
  • Presidenta de la secció local d'Igualada des del 2012.
  • Secretària nacional d’Esquerra Republicana en l’àmbit de la salut i el benestar.

Diputada al Parlament de Catalunya des del 2012. Reescollida el 2015 amb Junts pel Sí i el 2017 amb la candidatura d’ERC-Catalunya Sí, quan assumeix la secretaria quarta de la mesa del Parlament. El juny del 2018 cedeix l'acta de diputada per centrar-se en la nova tasca al capdavant del departament de Salut del restituït Govern de la Generalitat.

Amb Vergés al capdavant, el Departament de Salut ha fet front a la pandèmia de la Covid-19 contractant 13.000 professionals sanitaris nous i adquirint tota mena de material, creant centres hospitalaris annexos als grans hospitals del país, controlant i medicalitzant les residències de gent gran i impulsant la vacunació de diferents col·lectius, entre moltes altres decisions i responsabilitats.

A les eleccions al Parlament del 14 de febrer del 2021, va ser escollida diputada per Barcelona.