Anna Caula Paretas

Girona 6 d’abril de 1971

Vicepresidenta del Parlament

Vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya

Anna Caula és directora d'activitats de lleure infantil i juvenil i té estudis en Psicologia, però la seva vida professional gira entorn del bàsquet: ha estat entrenadora superior de bàsquet de la Federació Espanyola de Bàsquet, responsable del programa de tecnificació de les comarques gironines, entrenadora de la Selecció Catalana Mini Femenina i del primer equip femení de l'UNI Girona i ha dirigit la selecció espanyola sub-20F.

• Directora d’activitats de lleure infantil i juvenil.
  • Estudis de Psicologia.
  • Ha sigut entrenadora de diferents clubs de bàsquet de Girona: Grup Excursionista i Esportiu Gironí (GEIEG), el CB Banyoles, el CE Maristes Girona i el CE Santa Eugènia.
  • Entrenadora superior de bàsquet de la Federació Espanyola de Bàsquet (1996).
  • Ha estat responsable del programa de tecnificació de les comarques gironines.
  • Ha estat entrenadora de la Selecció Catalana Mini Femenina amb la Federació Catalana de Bàsquet.
  • Entrenadora del primer equip femení de l'Uni Girona (2008-2014). Durant aquestes sis temporades, l’equip va assolir un ascens a la Lliga Femenina, dos segons llocs en la màxima competició estatal, dos participacions a la Copa de la Reina, dos participacions en els playoffs i una final de la Supercopa.
  • Ha estat membre de l'equip tècnic de la Selecció Espanyola de Bàsquet U20F.
  • També ha dirigit la selecció espanyola sub-20F del 2012 al 2014, aconseguint dos ors i una plata al Campionat Europeu de Bàsquet Femení Sub-20.
  • Des del 2014 és directiva de l’Uni Girona.

Va ser escollida diputada a les eleccions al Parlament de 2015 amb Junts pel Sí i va revalidar el seu escó el 2017, de la mà d’Esquerra Republicana. Durant la XII legislatura, va ser la portaveu del grup republicà. A les últimes eleccions al Parlament, el 14 de febrer de 2021, va ser la número 3 per Girona i va tornar a ser escollida diputada. Al ple de constitució de la XIII legislatura, va ser escollida vicepresidenta primera de la mesa.

• Diputada d’Esquerra Republicana des del 2018.
  • Portaveu del grup republicà durant la XII legislatura.
  • Escollida diputada al Parlament de Catalunya arran de les eleccions catalanes del febrer del 2021.
  • Vicepresidenta primera del Parlament