El president de la Generalitat, Pere Aragonès, aquest dimarts. ACN

El president de la Generalitat avisa que “l’hora és greu” i que davant de l’auge de la dreta i l’extrema dreta a Espanya cal “unitat, generositat i fermesa”

“L’hora és greu i cal defensar Catalunya. El govern de la dreta i extrema dreta espanyoles que vindrà a l’Estat representa un atac frontal contra els pilars bàsics i consensos existents al país”. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha pres la paraula aquest dimarts des de la galeria gòtica de Palau per fer aquest advertiment i reclamar al sobiranisme “unitat, generositat i fermesa” per “impulsar un front democràtic per defensar Catalunya, els drets i les llibertats”.

Aragonès ha fet una crida a defensar l’escola catalana, la llengua i la cultura, els drets civils i polítics, la igualtat de totes les persones, l’economia del país, les institucions catalanes i “el dret a escollir lliurement el nostre futur”. “Cal obrir un nou cicle polític davant un govern a l’estat de la dreta i extrema dreta: un govern més fort a Catalunya per defensar Catalunya”, ha dit.

Aragonès ha assenyalat que el “missatge d’abstenció” que han donat les eleccions municipals reclama donar-hi resposta: “Ens hem d’entendre”.

En primer lloc, ha defensat el president, “el sobiranisme i independentisme” s’han “d’entendre” als ajuntaments. En segon lloc, ha reivindicat que la majoria independentista s’ha de posar d’acord per la nova presidència del Parlament i “acordar els mecanismes d'estabilitat i governança al país”, uns mecanismes que han de ser “nous i sòlids”.

Davant de la convocatòria d’eleccions espanyoles el proper 23 de juliol, ha apuntat que “correspon als partits buscar les fórmules” per articular el front democràtic, i ha reclamat fer-ho en base a tres premisses: “unitat”, per “defensar Catalunya i els elements bàsics que compartim com a país”; generositat, “perquè en aquesta defensa hi ha d’haver com més gent millor i tothom s’hi ha de sentir còmode”; i fermesa, “pels temps que vindran, més difícil i complexos, que demanaran el millor de nosaltres mateixos”.