Carme Forcadell

Carta de la presidenta Forcadell en l'acte de campanya organitzat per les dones d'Esquerra Republicana

Estimades amigues i companyes,

M’agrada molt compartir aquesta estona amb vosaltres i adreçar-vos unes paraules, és un orgull imaginar-vos juntes, fent un acte de dones, en un format diferent perquè volem fer polítiques diferents, polítiques feministes i ecologistes, volem fer política des de l’empatia, des de la complicitat, des de la sinceritat i l’honestedat, amb lideratges compartits, mirant-nos als ulls i dient-nos que ho podem fer juntes.

En un moment en què l’extrema dreta ha iniciat un nou assalt a les institucions a Espanya a Europa i al món, cal que el nostre compromís amb el feminisme i l’ecologisme sigui més fort que mai. Hi ha molts reptes que hem d’afrontar conjuntament com la discriminació per raons de sexe, les desigualtats entre homes i dones, la bretxa salarial, però sobretot hem d’eradicar la violència masclista, aquesta violència que sovint és la punta de l’iceberg que arriba després d’anys de maltractaments i menysteniments. Cal que plantem cara a aquesta dreta feixista que ens vol fer tornar al segle XIX.

Des de la presó us asseguro que el masclisme és per tot arreu i ben arrelat i cal que hi lluitem en contra amb totes les nostres forces. Veiem que els que ens haurien de defensar ens acusen i criminalitzen, veiem tribunals, formats majoritàriament per homes, que ens culpen a nosaltres de les agressions que patim i ens demanen que no sortim de les normes imposades pels rols de gènere, uns tribunals que no escolten a les víctimes i que defensen la presumpció d’innocència dels agressors, però no la dels presos i preses polítiques. Veiem sentències injustes que vulneren els drets i les llibertats democràtiques, que penalitzen els drets de manifestació i la llibertat d’expressió, però que qüestionen les agressions sexuals.

Carme Forcadell

Som d’esquerres i som feministes i estem convençudes que cap canvi no és possible si no el liderem conjuntament homes i dones, estem convençudes que no podrem avançar ni com a país ni com a societat si no avancem en la lluita feminista.

Com sabeu aquestes darreres setmanes han estat les més dures, difícils i tristes de la meva vida, però cal continuar perquè el camí cap a la llibertat serà llarg i complicat, per això us encoratjo a continuar treballant perquè aquestes eleccions del 10 N tornem a guanyar.

Confio en aquest País i en la seva gent, sé que no permetrem que cap govern ens arrabassi els drets que tan durament van aconseguir les nostres avantpassades.

Confio en vosaltres i estic convençuda que de manera, democràtica i sense cap mena de violència, com sempre hem fet, en ens sortirem. Em sento molt i molt orgullosa de vosaltres, de tot el que hem fet i hem aconseguit i del que estic convençuda que aconseguirem. Us demano que cuideu a les persones que estimeu, perquè el camí que hem fet és llarg, però ens en queda una bona part que farem plegades. Cuideu-vos, cuidem-nos.

I no ho oblideu contra el masclisme i contra la sentència persistència, persistència i persistència.

Us estimo

Carme Forcadell Lluís