Fotografia de família amb la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, i alguns programadors que participen de ‘Cultura Jove’ / ACN

Es compleix amb el compromís d’ampliar “Escena 25” fins als 30 anys amb una nova plataforma amb oferta d’arts escèniques, concerts, festivals de música i molt més a un preu màxim de 20 euros

La consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha presentat avui “Cultura Jove”, la nova plataforma fruit del compromís del govern d’ampliar ‘Escena 25’ fins als 30 anys, que estarà oberta tot l’any i inclourà noves propostes culturals a un preu màxim de 20 euros.

Totes les persones d’entre 18 i 30 anys de Catalunya podran registrar-se a través del web de la nova plataforma i començar a gaudir de tota l’oferta cultural amb un rang de preus des dels 5 euros a un màxim de 20, que variarà en funció del preu original. Així, entrades que costarien més de 45 euros pel públic general, no passaran del màxim establert.

“Volíem arribar a la mateixa edat a la que arriben la resta de polítiques de joventut de la Generalitat” ha explicat en roda de premsa la consellera de Cultura, que ha posat de manifest la voluntat del departament d’apropar la cultura a les persones més joves sense que la barrera econòmica sigui un impediment.

La nova plataforma començarà a funcionar avui, 17 de novembre, amb el tret de sortida marcat per l’acte de comiat d’Escena 25 que se celebrarà aquest vespre a la sala La Paloma i que comptarà amb la participació del pòdcast “Salsa Romesco” i les actuacions de Svetlana i la DJ Meritxell de Soto.

Més oferta que mai, tot l’any, i moltes novetats

“Sabíem que el públic jove no sempre actua amb previsió, que molts cops improvisa, i per això crèiem que havien de poder accedir a Cultura Jove en tot moment”, ha destacat la consellera Garriga sobre una de les principals novetats.

Una altra de les novetats és que la plataforma inclourà més oferta cultural que mai. Es mantenen els espectacles d’arts escèniques i els concerts, ara també els d’equipaments privats, i s’hi afegeixen noves opcions: festivals de música, equipaments escenomusicals municipals, i sales de proximitat.

Les entrades s’adquiriran a través de la plataforma, però també com a nova facilitat, els usuaris trobaran els avantatges del Cultura Jove en cada cop més passarel·les de pagament dels webs de venda dels propis equipaments culturals.