Diana Riba Giner

Barcelona 21 de febrer de 1975

Portaveu d'Esquerra Republicana al Parlament Europeu

És pedagoga i ha regentat durant 9 anys una llibreria de Sant Cugat, el Pati dels Llibres. Va decidir fer el pas d'entrar a la política perquè és la dona de Raül Romeva, és a dir, la dona d'un pres polític a l'Europa del segle XXI i volia "portar la veu dels represaliats i dels seus familiars a Europa" i denunciar "la vulneració de drets fonamentals en un estat membre de la Unió Europea", una tasca que, fins llavors, havia estat fent des de l'Associació Catalana pels Drets Civils, formada pels familiars dels presos i exiliats polítics.

• Llicenciada en Pedagogia
  • Va participar en estudis europeus sobre diferents mètodes educatius existents
  • Va treballar a la Fundació La Caixa, on va coordinar i gestionar diversos cicles de conferències sobre cinema i literatura que es realitzaven al CaixaForum
  • Programadora cultural del Fòrum de les Cultures que es va celebrar a Barcelona el 2004
  • Ha regentat durant 9 anys el Pati de Llibres, una llibreria de Sant Cugat especialitzada en llibres indantils i juvenils que ara ha hagut de vendre
  • Va ser tresorera del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil

Membre dels Castellers de Sant Cugat

• Membre de l'Associació Catalana pels Drets Civils (ACDC), l'associació formada pels familiars dels presos i exiliats polítics
  • Número dos de la llista d' Esquerra Republicana per a les eleccions europees del 26 de maig del 2019, encapçalada pel President del partit, Oriol Junqueras

Eurodiputada i portaveu d'Esquerra Republicana al Parlament Europeu.