Esquerra Republicana, Junts i la CUP-NCG proposen dur a la fiscalia les incompareixences per Pegasus al Parlament

Les tres formacions independentistes denuncien el menyspreu institucional de les més altes autoritats espanyoles cap al Parlament

Esquerra Republicana, Junts, i la CUP-NCG denuncien que els màxims representants del govern espanyol i responsables de l’espionatge a independentistes es neguin a comparèixer davant el Parlament. Consideren que aquesta decisió demostra un menyspreu institucional de la cambra catalana. Per aquest motiu, els tres grups parlamentaris consideren que el Parlament ha de posar en coneixement de la fiscalia les incompareixences d’aquests representants del govern espanyol a la comissió que investiga el cas Pegasus a la cambra catalana.

Els partits independentistes han defensat la necessitat de reactivar les 9 compareixences encallades aquest dimarts en una segona sessió de la comissió. Per això, han decidit activar el reglament del Parlament, l'article 68.3, i elevar-ho al ministeri fiscal per possible responsabilitat penal.

Per aquest dimarts, hi havia previstes les compareixences de: Teresa Cunillera Mestres, exdelegada del Govern espanyol a Catalunya, Margarita Robles, ministra de Defensa, Fernando Grande-Marlaska, ministre d'Interior, Pedro Sánchez, president del Govern espanyol, Carmen Calvo, exvicepresidenta primera del Govern espanyol i exministra de la Presidència, Nadia Calviño, vicepresidenta primera del Govern espanyol i ministra d'Afers Econòmics i Transformació Digital, i Yolanda Díaz, vicepresidenta segona del Govern espanyol i ministra de Treball i Economia Social.

Els tres grups parlamentaris denuncien el menyspreu reiterat cap al Parlament de Catalunya i reiteren la necessitat democràtica d'aclarir un escàndol sense precedents com és l'espionatge polític a l'independentisme amb el programari Pegasus.