Roger Torrent, Pere Aragonès i Laura Vilagrà / Marc Puig

Aragonès, Vilagrà i el president del Parlament han visitat Carme Forcadell a la presó de Wad-Ras

L'executiva nacional d'Esquerra Republicana proposa que Roger Torrent, president del Parlament, ocupi el número 3 a la llista per Barcelona a les eleccions previstes per al 14 de febrer. Així ho ha anunciat el coordinador nacional del partit, Pere Aragonès, en declaracions als mitjans de comunicació aquest dimarts en sortir de la presó de Wad-Ras.

Aragonès hi ha visitat la presidenta Carme Forcadell, acompanyat de Torrent i de Laura Vilagrà, que ja fa uns dies va ser proposada per l'executiva per fer tàndem amb Aragonès. I a la candidatura de Barcelona ara els seguirà Roger Torrent. "Ens volem presentar com un equip al servei del país" i amb un lideratge col·laboratiu i compartit, compromès i preparat, ha explicat Aragonès a les portes de Wad-Ras.

El coordinador nacional del partit, que ha situat el projecte dels republicans en la independència i en la transformació social, ha afirmat que la direcció proposa Torrent per ser un perfil forjat al món municipal i per haver defensat el parlamentarisme i la democràcia, com Forcadell, i haver posat a l'agenda de la cambra catalana la lluita contra les violències masclistes i la situació de les persones refugiades.

Al seu torn, Torrent ha assegurat que entoma el repte des "d'un sentit col·lectiu, per ajudar des d'on es pot en cada moment". També ha reivindicat sortir de la crisi cap a l'esquerra, amb polítiques socials que no deixin ningú enrere amb un "projecte que no serà definitiu fins que no siguem independents", ha recordat Torrent. "Volem audar a sortir-nos-en des d'un punt de vista social, també reconstruint la Catalunya post-Covid; i buscant una solució política al conflicte: lluitar per l'amnistia i l'autodeterminació, sense discursos buits. Serà difícil, però ens en sortirem", ha conclòs el president del Parlament.

Aragonès, Vilagrà i Torrent, sortint de veure Carme Forcadell a la presó de Wad-Ras / Marc Puig