La senadora Laura Castel intervé a la cambra espanyola

La senadora i única membre independentista del Consell d'Europa, Laura Castel, ha fet arribar un informe que alerta Europa de la greu repressió econòmica que exerceix el Tribunal de Cuentas sobre l'independentisme. Per ara, l'informe s'ha dirigit a les màximes autoritats europees en matèria de drets humans, justícia i democràcia, com són: la secretària general, la comissària de Drets Humans i el president de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa; el GRECO, el Grup d'Estats contra la Corrupció; la Comissió de Venècia, organisme que vetlla per la democràcia a través del Dret; i la CEPEJ, la Comissió Europea Per a l’Eficiència de la Justícia.

Castel ha advertit tots aquests organismes europeus de la greu violació de drets humans que comporten les resolucions del Tribunal de Cuentas i de l'impacte directe que les actuacions d'aquest tribunal tenen en el cor d'Europa. En aquest sentit, l'informe recorda que les institucions espanyoles han estat violant els drets humans de forma repetida, tal com ja han reconegut el Grup de Detencions Arbitràries de les Nacions Unides, múltiples ONGs i, darrerament, la mateixa Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa, garant de la democràcia, l'estat de dret i els drets humans.

Laura Castel

"La feina que fem al Consell d'Europa influeix directament en el futur immediat del nostre país", assegura Castel, "i això passa per denunciar la repressió incessant del Tribunal de Cuentas contra el moviment independentista". La senadora republicana afirma que l'estat espanyol "té por" de les resolucions que puguin venir d'Europa. En aquest sentit, Castel apunta que "ja ho hem vist amb el darrer informe de l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa", que exigia l'alliberament dels presos i preses polítiques i el lliure retorn de les persones exiliades, i emplaçava l'Estat a negociar, entre d'altres. Conscient d'aquesta força, Castel garanteix que "seguirà treballant i denunciant les vulneracions de drets i llibertats de les institucions de l'estat espanyol" amb l'objectiu de "posar fi a la repressió" i "lluitar per l'amnistia i el dret a l'autodeterminació".