Esquerra Republicana demana la dimissió de Núria Marín com a presidenta de la Diputació i a l'alcaldia de l'Hospitalet

El portaveu del grup republicà a la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, demana la dimissió de Núria Marín en ser investigada pels presumptes delictes de malversació i omissió del deure de perseguir un delicte

El portaveu republicà a la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, ha demanat la dimissió de la presidenta, Núria Marín, del PSC, arran de la seva investigació pels presumptes delictes de malversació i omissió del deure de perseguir un delicte per les suposades irregularitats en el finançament del Consell Esportiu de l'Hospitalet de Llobregat on n'és l'alcaldessa.

Guiteras ha denunciat que "la Diputació de Barcelona, tercera institució del país, ha d’estar neta" i ha reclamat la dimissió de la presidenta. Guiteras ha demanat "què pensen fer els socis de govern de Marín a la Diputació, Junts per Catalunya?” i ha reclamat que trenquin el pacte que mantenen amb el PSC a la institució. Guiteras proposa l'apertura d'un procés de diàleg entre tots els grups representats a la Diputació de Barcelona per capgirar aquesta situació i posar la institució al servei de la ciutadania.

El grup municipal d'Esquerra Republicana a l'Hospitalet reclama la dimissió de Marín com alcaldessa de la ciutat

Esquerra Republicana i Jovent Republicà de l’Hospitalet han reclamat la dimissió de l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, després de tenir coneixement que ha estat interrogada per la UDEF i posada en llibertat com a investigada. Marín, que acudia a la comissaria de la Verneda a declarar com a testimoni, n’ha sortit en qualitat d’investigada per la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) pels delictes de malversació i omissió del deure de perseguir un delicte, per la seva implicació en el cas del Consell Esportiu de l'Hospitalet.

El portaveu republicà i cap de l'oposició, Antoni Garcia, ha exigit a Núria Marín “que dimiteixi perquè aquesta situació ja és del tot insostenible” i ha afegit que “no pot ser que l'alcaldessa de la nostra ciutat mantingui aquesta opacitat, es negui a donar explicacions als veïns i veïnes de l'Hospitalet, i acabi investigada per no haver perseguit aquests delictes, tot i tenir-ne coneixement”.

El cas pel qual s'investiga la presidenta de la Diputació i alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat va esclatar el passat mes de juny, amb la detenció de dos regidors del PSC, Cristian Alcázar i Cristóbal Plaza, i del director del Consell Esportiu, Eduard Galí, amb acusacions greus com desviament de subvencions, malversació, blanqueig de capitals i falsificació documental, entre d’altres. El passat 11 de novembre, a més, el nombre d'investigats es va ampliar a vuit persones, vinculades a entitats esportives representades al Consell Esportiu o treballadors d'aquest.

Des de l'inici de la investigació, Esquerra Republicana ha reclamat a l'alcaldessa que actuï amb transparència, després d'haver-se negat a donar explicacions o permetre l'accés a la documentació relacionada amb el Consell Esportiu, malgrat les recurrents sol·licituds i requeriments del Grup Municipal d'Esquerra Republicana a l'Hospitalet, una petició que també s'ha dut al Parlament de Catalunya per part del grup parlamentari d'Esquerra Republicana.