Rufián: 'A Catalunya aquest 10N l’independentisme i el republicanisme catalans han sentenciat com mai'

Els republicans reivindiquen la triple victòria d'Esquerra, que s'imposa al PSC i Cs i derrota la repressió a les urnes

Contra la sentència, victòria independentista a les urnes el 10N. Esquerra Republicana ha revalidat aquest diumenge la victòria que ja van aconseguir fa mig any, i torna al Congrés amb 13 diputats, 11 senadors, i l'aval de 8869.934 vots. En comparèixer després de saber-se els resultats des de l'Estació de Nord de Barcelona, el cap de llista d'Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián, ha constatat que aquesta victòria electoral és una resposta clara a la sentència contra l'1-O. "A Catalunya aquest 10N l’independentisme i el republicanisme catalans han sentenciat com mai, de l'única manera que sap", ha afirmat.

Rufián ho ha dit flanquejat de diputats i la direcció del partit, també del coordinador nacional d'Esquerra, Pere Aragonès, que al seu torn ha reivindicat la triple victòria independentista aquest 10N, amb Esquerra al capdavant. És a dir haver-se imposat a les eleccions plantant cara així a l'amenaça i a la repressió; enviar un missatge clar al PSC i al PSOE guanyant a Catalunya i en treure més diputats que Cs a tot l'Estat. "Hem tornat a vèncer", ha afirmat Aragonès.

"Vam dir que l'independentisme tornaria més fort i és més fort que mai en unes eleccions generals", ha assegurat Aragonès que, com Rufián, ha celebrat els resultats també de JxCat, la CUP, EH Bildu i el BNG. És per això que la victòria clara de l'independentisme a les urnes és, ha insistit Aragonès, la resposta a la condemna contra l'1-O. "Vam viure la sentència més vergonyosa i injusta, avui el poble de Catalunya ha fet la seva sentència", ha conclòs Aragonès dedicant els resultats dels republicans a tots els represaliats.

Rufián, que ha insistit en la diversitat i la pluralitat ideològica de la victòria independentista, ha remarcat també la clara derrota d'Albert Rivera i Inés Arrimadas aquest 10N. "Heu guanyat Cs, companys! Gaudiu-ho", ha exclamat Rufián. L'ascens de Vox a les urnes és l'altra cara de la moneda de les eleccions, sobretot en clau estatal. Sigui on sigui, Esquerra ha deixat clar un altre cop que plantarà cara "al pur feixisme" sempre i arreu.