El coordinador general d’Euskal Herria Bildu, Arnaldo Otegi, i el president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras

Les formacions concorreran juntes sota el nom “Esquerres per la independència” amb l’objectiu d’amplificar el treball conjunt i unir forces per a la defensa de Catalunya i Euskal Herria

Esquerra Republicana i EH Bildu fem un pas més en la nostra aliança i projecte comú i ens presentem en una coalició electoral conjunta per a les eleccions al Senat del 23 de juliol sota el nom d’“Esquerres per la independència”. Ratifiquem i reforcem així els llaços no només entre els nostres partits, sinó entre les nostres nacions. Els bons resultats del treball comú realitzat fins ara entre les nostres dues organitzacions ens porta a oferir ara a bascos i catalans un projecte més sòlid i una aliança més forta per continuar i ampliar el treball iniciat en la millora de les vides de la ciutadania i l’avenç cap al futur en llibertat que volem per als nostres països.

Avui Esquerra Republicana i Euskal Herria Bildu, els independentistes i sobiranistes d’esquerres bascos i catalans, ens presentem davant del poble basc i català amb el compromís de fer tot el que estigui a les nostres mans per respondre al que vulguin, necessitin i exigeixin els nostres pobles.

Catalunya i Euskal Herria, dues nacions, dos pobles, que compartim no només una història de lluita conjunta pel nostre dret a ser i existir, sinó un futur de construcció de les pròpies repúbliques que responguin als anhels i reptes de les societats catalana i basca. Un futur just i lliure.

Aquest anhel social, aquesta voluntat majoritària d’assolir una república justa per a la majoria social i treballadora, demanada i demostrada per les nostres societats al llarg de la seva història, és també l’eix vertebrador dels projectes polítics sobiranistes i d’esquerres que apostem per respondre i donar sortida a aquesta demanda compartida.

Des d’Esquerra Republicana i Euskal Herria Bildu, durant aquests últims anys, a través de la nostra acció política al Congrés i al Senat, hem aprofitat totes les oportunitats per avançar en el camí de construcció nacional i social que els bascos i catalans reclamen. Sempre avantposant els interessos de país, de la gent, als partidistes o electorals.

És per això que vam decidir, fa ja quatre anys, unir les nostres forces i actuar de manera coordinada i estratègica mitjançant un acord que ha suposat avenços per al benestar social de les nostres ciutadanies i per a la resolució dels conflictes català i basc amb l’estat espanyol, que romanen oberts als nostres pobles.

Així, el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, considera que “amb responsabilitat, intel·ligència i molta feina hem demostrat que la unió entre nosaltres ens fa més forts. Que tots els vots que vam rebre, tota la confiança dipositada en nosaltres, ha suposat que els nostres diputats i senadores hagin estat determinants durant tota aquesta legislatura. Hem demostrat que la unió política ens permet guanyar i oferir avenços en drets i llibertats als nostres ciutadans i ciutadanes”.

Per la seva banda, el coordinador general d’Euskal Herria Bildu, Arnaldo Otegi, opina que “durant aquest temps, hem estat un mur de contenció de les dretes i dels seus plantejaments d’involució i recentralització. Hem estat les forces útils i determinants per propiciar fites socials que, tot i no tenir la profunditat i abast que ens hagués agradat, han aconseguit millorar la vida de la majoria social i treballadora. I estem segures que tornarem a ser aquestes forces útils. Aquest ha estat i és el nostre compromís i responsabilitat: produir els avenços i frenar els retrocessos. Ara més que mai”.

El 23 de juliol hi ha molt en joc i nosaltres no fallarem. Durant aquests quatre anys hem estat determinants, i tornarem a ser-ho amb més força encara. Ens juguem els drets, les llibertats i el futur de la majoria social i treballadora. Estem segures que avançarem més, perquè serem més. Fem-ho possible.

Esquerra Republicana
Euskal Herria Bildu