Miquel Aubà durant una comissió al Senat

Després de no poder superar la malaltia que li havien diagnosticat fa gairebé dos anys, avui ens ha deixat el company Miquel Aubà. Des d'Esquerra Republicana i des de la Federació de l'Ebre d'Esquerra Republicana volem transmetre el més sentit condol i escalf a la seva família i amics, i recordar el seu compromís, bonhomia i dedicació per millorar el benestar de la gent.

Aubà ha estat un pagès i viticultor i ha mantingut al llarg de la seva trajectòria vital un gran compromís polític i social amb Gandesa, la Terra Alta, les Terres de l'Ebre i el conjunt del país.

Persona afable, lluitadora i de consens entre els anys 1999 i 2011 Miquel Aubà va ser alcalde de Gandesa en representació d'una candidatura independent. Des de llavors i fins aquesta legislatura ha estat cap de l'oposició, donant per finalitzada la seva etapa municipal el febrer de 2020.

A les eleccions espanyoles de 2015 es va presentar com a cap de llista de la demarcació de Tarragona d'Esquerra Republicana al Senat i va aconseguir que el partit, presentant-se en solitari amb les seves sigles per primera vegada, fos el més votat a les Terres de l'Ebre i al conjunt de la demarcació en unes eleccions generals. Des de llavors i fins avui dia, en les tres convocatòries electorals següents ha continuat sent el cap de llista a senador més votat, incrementant i millorant els resultats a cada elecció, i convertint-se en la veu de l'Ebre a Madrid.

Durant aquestes legislatures Aubà sempre va ser el portaveu d'Esquerra al Senat a les Comissions d'Agricultura Pesca i Alimentació; compromès amb la lluita per millorar el món agrari. Així com, també, formà part d'altres comissions parlamentàries.

Per tota la feina feta en favor d'una Catalunya lliure i republicana, així com per a millorar la vida de la gent, et recordarem sempre, company i senador, Miquel Aubà.