El Parlament aprova els pressupostos del Govern: 'Avui és un bon dia a favor dels interessos col·lectius'

Mas Guix, Vilalta i Sans defensen els comptes per aquest any durant el debat parlamentari

Catalunya té nou pressupostos, és a dir, fins a 41.000 milions d'euros al servei de la gent. "Avui és un bon dia a favor dels interessos col·lectius", ha assegurat la portaveu parlamentària d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta, durant el debat a la cambra catalana amb els grups parlamentaris poc abans de les votacions.

Són un grapat de mesures que serveixen per fer avançar el país cap a més nivells d'equitat, prosperitat i garantir més oportunitats per a tothom, i que s'han treballat amb agents socials, econòmics i culturals del país. "Són uns pressupostos de país", que creixen en 3.800 milions d'euros.

"No són xifres només, estem parlant de vides, de la gent, dels serveis públics del país; parlem de l'atenció primària, de la lluita contra la segregació escolar, de tenir més habitatge de protecció a disposició; parlem de més hospitals, més escoles i més feina; és a dir de més benestar, oportunitats", ha reblat Vilalta durant el debat amb els grups.

Pels republicans, els pressupostos són doncs l'eina per ajudar el dia a dia de la gent afrontant les urgències diàries i de forma simultània posar bases per a la Catalunya del futur, en forma de República Catalana. "Són els pressupostos que voldríem? No, perquè voldríem els pressupostos en el marc d'una Catalunya independent; el que avui farem és votar a favor d'una eina que posa recursos al servei de la gent i del país", ha resolt Vilalta.

Aquí trobareu algunes de les mesures que tiren endavant amb els pressupostos del 2023:

❗ Catalunya ja té pressupostos

El Parlament aprova els #Pressupostos2023 del Govern, que s'incrementen fins als 41.000 milions d'euros📚🏥

📱Tota la info, aquí 👇https://t.co/PVW5eclzLh pic.twitter.com/RvEiLx12o2

— Esquerra Republicana (@Esquerra_ERC) March 10, 2023

De fet, en la seva intervenció d'agraïment per l'aprovació dels números del Govern, la consellera d'Economia, Natàlia Mas Guix, ha subratllat que són uns pressupostos que enforteixen els serveis públics i que "dibuixen una trajectòria de millora del benestar col·lectiu i de creixent valor afegit" a l'economia catalana, malgrat el dèficit crònic que pateix Catalunya.

Mas Guix, que ha insistit que és increment pressupostari més gran dels darrers 17 anys, ha apuntat que els comptes per aquest 2023 falquen especialment salut i educació. Així Mas Guix ha llistat, per exemple mesures com ara:

• consolidar tot el personal sanitari i docent incorporat durant la pandèmia.
  • reduir a la meitat les llistes d’espera de dependència, fet que es tradueix amb l’increment de 4.500 places residencials i de centres de dia per a persones dependents
  • creixen les prestacions a més de 100.000 famílies, cosa que serà possible gràcies a l’increment del 8% de l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya, congelat des de feia 13 anys

En aquest vídeo, la consellera Mas Guix resumeix les principals mesures:
🎥[VÍDEO] La #consellera @nataliamasguix detalla algunes mesures dels #Pressupostos2023:

🏥Increment de les retribucions del personal sanitari
🤝Reducció a la meitat de les llistes d'espera en dependència
👪Increment de prestacions a 100.000 famílies
🚆T-Jove fins als 30 anys pic.twitter.com/u6YnMSxkBq