Esquerra Republicana vol estudiar al Parlament com frenar actuacions racistes de cossos policials i seguretat privada

Wagensberg proposa una moció que demana tancar els CIE i que rebutja identificacions per perfil ètnic denunciades amb la campanya 'Pareu de parar-me'

Analitzar els casos de racisme que s'hagin produït en actuacions policials i de cossos de seguretat i estudiar quines mesures calen per evitar qualsevol discriminació racial. És l'objectiu de la comissió d'estudi que el grup d'Esquerra Republicana inclou en una moció per al proper ple al Parlament.

Així, els republicans volen posar el focus en estudiar al Parlament les detencions i les identificacions que diverses entitats han vinculat a motius de perfil ètnic, especialment arran de la campanya 'Pareu de parar-me'. Per això, el diputat d'Esquerra Ruben Wagensberg vol "posar llum a totes les situacions" que s'han denunciat escoltant així experts també de la gestió de seguretat. "En un àmbit tan sensible s'ha de tractar amb molta delicadesa", ha argumentat.

Amb la comissió d'estudi, doncs, els republicans busquen fer valoracions compartides amb la resta de grups polítics, entitats i experts per evitar que es produeixin casos i generar, si fos el cas, protocols per frenar-ne de nous. Especialment, amb la mirada posada també en els casos que acaben en Centres d'Internament d'Estrangers (CIE). De fet, un dels punts de la moció també demana el tancament d'aquestes instal·lacions, inclosa la de la Zona Franca de Barcelona, ja que són "una expressió de racisme institucional i estructural".

En aquest sentit, per tant, la moció dels republicans també reclama que el Parlament traslladi la preocupació per les detencions i identificacions que s'han denunciat des de diverses entitats i sectors socials. I per això, el text dels republicans, que es debatrà al ple al març, insta el Govern a desenvolupar protocols per tal d'evitar nous casos de perfilació ètnica així com obrir procediments i mecanismes per denunciar-los i corregir-los.

Etiquetes