La consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, durant la roda de premsa.

El Govern repartirà el primer miler de productes menstruals reutilitzables a diversos centres escolars sota el lema “la meva regla, les meves regles”

El Departament d’Igualtat i Feminismes inicia aquesta setmana el Pla d’Equitat Menstrual repartint més d’un miler de copes menstruals, calces i compreses reutilitzables a alumnes de tercer d’ESO de 24 centres educatius del país. Tal com ha explicat la consellera d’Igualtat i Feminismes, Tània Verge, “el Govern està compromès a introduir nous drets sexuals i reproductius, i un d’ells és el de l’equitat menstrual”.

Segons Verge, la primera acció del Pla – sota el rètol de “la meva regla, les meves regles” – té dos vessants: per una banda, el dret a l’educació per tal de “trencar estigmes i tabús” i, per altra banda, el dret a l’accés igualitari a productes sexuals reutilitzables “per a prendre consciència de l’impacte ecològic dels productes d’un sol ús”.

Un estoig com els que el Departament d'Igualtat i Feminismes començarà a repartir a les joves menstruants.

Aquesta primera fase anirà acompanyada de sessions formatives a més de 2.500 nois i noies. “Els nois, homes i persones no menstruants també han de conèixer la menstruació com a un procés biològic normal”, assegura Verge, alhora que ha mostrat la convicció del seu departament “d’erradicar les actituds masclistes de tots els àmbits, també entorn de la menstruació”.

“Les transformacions feminista, social i verda van de la mà, són indestriables”, ha dit la consellera. És per això que aquesta primera fase ha comptat amb l’actuació i coordinació de quatre departaments diferents. A més del d’Igualtat i Feminismes, també hi ha participat el Departament d’Acció climàtica, el de Salut i la conselleria d’Educació. “Necessitem polítiques públiques que sacsegin les normes del joc”.

El programa s’emmarca dins la campanya “Avancem cap a una normalitat feminista” que el Govern de la Generalitat va presentar el passat 8 de març, coincidint amb el dia de la Dona. “No és una utopia, la farem i la fem ara. El dret a l’equitat menstrual és un pas més en aquesta direcció. Seguirem avançant i desplegant l’estratègia nacional de drets sexuals i reproductius amb la que el Govern s’ha compromès”.

Etiquetes