Marta Vilalta, en roda de premsa

Vilalta demana resoldre "una mancança com a país": "Volem una llei integral per resoldre obsolescències i rigideses de la llei espanyola"

El grup parlamentari d'Esquerra Republicana ha fet un pas endavant per legislar com s'han de fer les eleccions a Catalunya. I per això, els republicans proposen a la resta de formacions del Parlament, excepte VOX, obrir una ponència conjunta per elaborar des de zero una llei electoral pròpia.

Així ho ha explicat la secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra al Parlament, Marta Vilalta. "És una eina que encara no tenim i que és una de les mancances més grans com a país", ha explicat Vilalta. Els republicans consideren que és urgent abordar el debat, que ja s'ha intentat en anteriors legislatures, i enllestir-ho. I fer-ho a través de la ponència conjunta, que és una via "plural, adequada, ha de ser d'ampli consens".

L'objectiu d'Esquerra no és només resoldre la translació de vots en escons com han fet evident d'altres partits, sinó "d'afrontar una reforma integral" per a una "llei de país". I això passa, ha defensat Vilalta, per fixar a partir de quina edat es pot votar, com garantir drets a les persones migrades i com blindar el vot exterior penalitzat massa sovint pel vot pregat que fixa l'Estat. "Volem resoldre obsolescències i rigideses de la llei espanyola", ha sentenciat Vilalta.

"No ho deixarem d'intentar encara que sigui difícil; és més: ho volem liderar; perquè més enllà de centrar-ho en vots-escons volem seguir conquerint drets per a la ciutadania; i això hauria de ser motiu suficient per tal que tots els grups s'hi sumin i busquem punts de consens", ha conclòs.