Aragonès ha presentat la proposta d'Esquerra Republicana aquest dijous. MARC PUIG.
Aragonès ha presentat la proposta d'Esquerra Republicana aquest dijous. MARC PUIG.

El president vol que la Generalitat participi en la gestió de l’aeroport per fer-ne “una eina al servei del país i no al servei particular d’AENA”

El president de la Generalitat i candidat d'Esquerra Republicana a les eleccions del pròxim 12 de maig, Pere Aragonès, ha presentat aquest dijous la proposta republicana per a l'aeroport del Prat, que se sustenta sobre tres premisses claus: una millor eficiència de la infraestructura; el respecte per l'entorn i una nova governança de la qual participi també el Govern de la Generalitat.

Incrementar la connectivitat intercontinental, guanyar competitivitat econòmica i, alhora, minimitzar l’impacte sobre l’entorn. Aquests són els tres objectius que persegueix la iniciativa d’Aragonès perquè l’aeroport del Prat respongui “en primer lloc, a les necessitats de Catalunya i al nostre model de país”, com ha dit el president.

Concretament, la proposta d’Esquerra Republicana passa per tres canvis claus al voltant de la gestió i el funcionament de l’aeroport. El primer, una solució tècnica perquè aquesta infraestructura pugui absorbir més vols en els moments de més congestió a través d’un canvi en el funcionament de les pistes ja existents, només en els mesos i les franges de més demanda.

Això permetria incrementar la connectivitat intercontinental sense posar en risc l’entorn i respectant els límits mediambientals. En paral·lel, aquesta iniciativa proposta també inversions a les zones residencials properes -com ara en insonorització- per minimitzar-ne l’impacte.

  La proposta d’Aragonès per a l’aeroport del Prat: ser més competitius minimitzant l’impacte mediambiental

El segon pilar del projecte planteja millores en l’eficiència de l’aeroport, com ara fer realitat la Terminal Satèl·lit o canvis en la gestió del trànsit aeri. Per aquest mateix objectiu, Aragonès també ha destacat la necessitat de reforçar el paper dels aeroports de Girona i Reus per incrementar la competitivitat.

I per últim, el president posa sobre la taula modificar la governança de l’aeroport, de manera que la Generalitat participi en la seva gestió. “Necessitem una governança basada en l’interès general, que entengui l’aeroport com una eina al servei del país i no al servei particular d’AENA”, ha dit Aragonès.

El president ha assegurat que el debat sobre el model de l’aeroport “és un molt bon exemple dels models de país que es confronten el 12 de maig”. A les properes eleccions, Catalunya haurà de triar entre “el model de PSC i Junts, el model d’AENA que obvia la preservació del medi ambient i que està gestionat des de Madrid; o el model que defenso d’Esquerra Republicana, que respongui a les necessitats del país i sigui perfectament compatible amb la preservació dels espais naturals”, ha assegurat Aragonès.