Vanessa Callau, senadora d'Esquerra Republicana

La regidora d'Esquerra Republicana a Deltebre, Vanessa Callau, rellevarà a Miquel Aubà al Senat, tal com estava establert al ser la primera suplent en la llista electoral en la demarcació de Tarragona. Així doncs, Callau serà qui substituirà el fins ara senador, Miquel Aubà, que ens va deixar fa uns dies per malaltia. L'ebrenca s'incorporarà els pròxims dies en el càrrec de senadora al Grup d'Esquerra Republicana de Catalunya – EH Bildu. Callau, en respecte al dol per la defunció del company Miquel Aubà, no farà declaracions fins que formalitzi la seva presa de possessió del càrrec.

Vanessa Callau i Miñarro és regidora del grup municipal Esquerra Republicana de Catalunya – Més Deltebre, càrrec que ja va ocupar al final de l'anterior legislatura exercint de portaveu del grup. Callau a més presideix el Consell de Dones i el Consell d'Esports de l'Ajuntament de Deltebre, i també és la delegada del Consell Consultiu de Dones del Baix Ebre.

Des del 2014 és la presidenta de la secció local d'Esquerra Republicana de Deltebre i a nivell regional és la responsable de la secretaria de feminismes de la Federació de l'Ebre d'Esquerra Republicana.

Vanessa Callau és diplomada per la Universitat Autònoma de Barcelona en Magisteri d'Educació Primària amb menció d'Educació Física. També és tècnica d'Educació Infantil i directora de Lleure. En l'actualitat treballa de mestra de primària. Anteriorment havia estat tècnica de l'Ajuntament de Deltebre a les àrees d'Educació, Joventut, Comerç, Fires i Festes, Bon Govern i Obres Públiques i Serveis; i també havia treballat en projectes de joves amb riscos, i d'altres relacionats amb l'educació social i la inserció laboral.

Implicada en la vida cultural i esportiva del poble va presidir l'Associació Amics del Carrilet i és secretària de l'Entitat Escola tenis pàdel Delta Smash.