Vilalta, Serret i Palacín amb diputats i diputades del grup parlamentari d'Esquerra Republicana, en roda de premsa

Esquerra Republicana rebutja la sentència del Tribunal Suprem i la titlla d’”atac a la immersió lingüística i als consensos de país”

"El català no es toca", ha manifestat contundent la secretària general adjunta i portaveu d'Esquerra Republicana, Marta Vilalta. Esquerra Republicana ha expressat així el seu rebuig frontal a la sentència del Tribunal Suprem que exigeix un 25% de classes en castellà a Catalunya.

La portaveu s'ha referit a la resolució com un "atac a la immersió lingüística, al model d'escola catalana, i als consensos de país". Una ingerència que Vilalta ha assegurat que des d’Esquerra Republicana no permetran: “El model educatiu català no el pot decidir el Suprem, el decideix el Parlament de Catalunya”. “Els jutges i els tribunals no poden dir com s’ha d’ensenyar”, ha afegit la republicana.

En aquest sentit, els republicans han anunciat que treballaran perquè “aquesta sentència no s’apliqui mai”. Així, Vilalta ha assegurat que des d’Esquerra Republicana que posaran tot els esforços “de la mà de la Generalitat, la comunitat educativa, i la plataforma Som escola, per garantir el català com a llengua vehicular”. La portaveu ha agraït així mateix la ràpida resposta del Govern de la Generalitat i ha reivindicat la “política lingüística ambiciosa” impulsada per la consellera Garriga i que “ha mancat fins ara”.

Finalment, Vilalta també ha posat en valor l’ampli consens de país que suposa el model d’escola catalana, com s’ha demostrat en la reunió d'aquest migdia amb entitats i grups parlamentaris al departament d'Educació, la qual ha reunit “el 80% que al Parlament ha blindat una vegada i una altra el català com a eina de cohesió social”. “Reforçar el català és necessari”, ha clos Vilalta, “perquè si ens adormim amb la llengua, la perdrem”.