Ester Capella

La Seu d'Urgell, Lleida 03 abril 1963

Consellera de Justícia del Govern de la Generalitat

Capella va néixer a la Seu d’Urgell, però va viure la seva infantesa a la Pobla de Segur, on té les arrels familiars. Alhora, és barcelonina per elecció. “Barcelona és la ciutat que vaig triar per estudiar, viure i treballar, i és la ciutat que m’ha permès créixer en tots els sentits”. És advocada de professió, i assegura que ho és “per vocació, per convicció i per compromís en la defensa dels drets i la igualtat d’oportunitats”. Des de molt petita, es rebel·la davant de tot allò que considera injust. “No defujo mai el compromís, sóc de les que pensen que viure és comprometre's i que tenim molts motius i raons per fer-ho”. Per a ella, la creació d'un estat nou és la capacitat de poder repensar tot el que no ha funcionat. En aquest sentit, està convençuda que “a la República catalana tindrem una administració de justícia molt més propera, molt més resolutiva”.

• EGB al Col·legi Públic de La Pobla de Segur (Lleida).
  • BUP i COU al Col·legi Sagrada Família de La Pobla de Segur (Lleida).
  • Llicenciatura en Dret per la UB.
  • Va col·laborar amb la càtedra de Dret Civil de Lleida durant el curs 1987-1988 amb el catedràtic de Dret Civil, D. Carles Maluquer de Motes Bernet.
  • Advocada en exercici des de l’any 1988, adscrita al Col·legi d’Advocats de Barcelona i Sant Feliu de Llobregat.

• Gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.
  • Presidenta de l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates (2003-2007).
  • Sòcia de diverses associacions de dones: Dona i Drets, l’associació federada en el Lobby de Dones de Catalunya i Themis.

• Regidora Portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona (2007-2011).
  • Militant d’ERC des del 2008.

• Senadora designada pel Parlament de Catalunya en la desena legislatura.
  • Diputada per Barcelona al Congrés dels Diputats des de 2015 fins el juny del 2018, quan deixa l'acta per assumir la nova responsabilitat al capdavant de la conselleria de Justícia del Govern de Catalunya.