Gabriel Rufián

Sabadell, Barcelonès 08 febrer 1982

Portaveu adjunt del grup d’Esquerra Republicana al Congrés dels diputats

Diputat al Congrés dels diputats

Fill d’andalusos arribats de Jaén i Granada, Rufián és un activista social que prové de Súmate, una entitat que aglutina catalans d’origen espanyol que estan a favor de la independència de Catalunya. Actualment és portaveu adjunt d’Esquerra al Congrés, i és conegut per la seva intensa activitat a les xarxes socials i la seva col·laboració habitual en debats i tertúlies d’actualitat política. A les eleccions al Congrés de 2015 i 2016, va encapçalar la llista d’Esquerra formant tàndem amb Joan Tardà. Rufián es va criar al barri de Fondo de Santa Coloma, “on la gent va construir casa seva amb les mans, del no-res i sense res”, explica. “És el país que tenim, gent que va arribar d’arreu que ja va fer el que semblava impossible. Imagineu què no podem fer, els seus hereus. Fins i tot, guanyar un país davant d’una urna”.

• Diplomat en Relacions Laborals (UPF).
  • Màster en Direcció de Recursos Humans (UPF).
  • Expert en selecció, formació i comunicació.
  • Va treballar deu anys a Organización Activa, una empresa de treball temporal.
  • Després va treballar a Maipú Worls SL, una empresa de sucontractació de personal industrial.

• Membre de l’entitat Súmate.
  • Vinculat a moviments socials d’esquerres.
  • Membre del Secretariat Nacional de l’Assemblea Nacional Catalana de maig a octubre de 2015.
  • Ha estat col·laborador habitual de debats i tertúlies d’actualitat política a diversos mitjans de comunicació, en programes com 2324 de Televisió de Catalunya, El Matí de Catalunya Ràdio, El Punt Avui TV o 13 TV.
  • Ha publicat regularment articles d’opinió a diaris digitals com El Matí Digital, El Singular, Nació Digital, El Punt Avui i El Món.

Diputat i portaveu adjunt del grup d’Esquerra Republicana al Congrés dels diputats des del 2015. Reescollit el 2016.