Lluís Salvadó i Marta Vilalta en roda de premsa al Parlament

“El PP explota el fet de ser receptor net de transferències de l'Estat per mantenir els privilegis d'uns pocs en lloc de reinvertir-ho en els que més ho necessiten”, ha denunciat Marta Vilalta

Esquerra Republicana es planteja per al Debat de Política General, que es celebra la setmana vinent al Parlament de Catalunya, una proposta de resolució que exigeixi a l'Estat transferir la gestió i la recaptació de l’IRPF per part de l’administració tributària catalana, perquè es puguin aturar els intents per part del Govern de l’Estat de recentralitzar les minses competències que té Catalunya en l’àmbit fiscal.

“Defensarem el nostre model fiscal, el model més progressiu i redistributiu de l’Estat”, ha explicat el diputat Lluís Salvadó, que ha acompanyat a la portaveu del grup parlamentari, Marta Vilalta, en la roda de premsa al Parlament. “Tenim el compromís d’avançar cap a un model de plena capacitat normativa, de gestió i recaptació de tots els tributs generats a Catalunya”, ha afegit.

Aquestes propostes responen d'alguna manera “els atacs intencionats, ara fiscalment, que hem vist les darreres hores des d’Andalusia”, ha indicat la portaveu Marta Vilalta. "El PP explota el fet de ser receptor net de transferències de l'Estat per mantenir els privilegis d'uns pocs en lloc de reinvertir-ho en els que més ho necessiten en ple context de crisi econòmica”, ha assenyalat.

“Aquí no ens hi trobaran”, ha afirmat contundent Vilalta. “El dumping fiscal, incentivar la deslocalització fiscal, en aquest cas amb una mesura com és la supressió de l'impost sobre patrimoni és fer catalanofòbia econòmica a costa del benestar de la gent”, ha denunciat.

Salvadó, també ha incidit en el fet que “s’ha posat sobre la taula del Govern de l’Estat en diverses ocasions la necessitat de desplegar mesures i mecanismes antidumping. Mesures que no han de retallar les nostres competències en matèria normativa”.

A banda doncs de la transferència de l'IRPF, els republicans també volen que la recaptació del “gravamen temporal energètic i d’entitats de crèdit i establiments financers de crèdit”, reverteixi a la Generalitat per tal d'acompanyar a les persones més vulnerables a la crisi energètica i inflacionària derivada de la invasió russa a Ucraïna. “Volem un model de fiscalitat que ha de servir per garantir els serveis públics i combatre les desigualtats de la gent”, ha assegurat Vilalta.