El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, i la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga, s’han reunit avui amb representants de la Plataforma Actua Cultura / ACN

El vicepresident Aragonès considera que és “un pas endavant i un canvi de paradigma” pel sector cultural

El Govern destinarà 13 milions d’euros del nou sostre de dèficit pressupostari als comptes de Cultura, que arribaran així a gairebé 300 milions d'euros. Ho ha anunciat avui el vicepresident del Govern, Pere Aragonès: "Sabem que en l'àmbit de la cultura es necessita un punt d'inflexió, un canvi de tendència després d'anys de retrocés en la inversió pressupostària i d'una recuperació insuficient". En aquest sentit, per Aragonès aquest "complement" al pressupost cultural representa "un pas endavant i un canvi de paradigma".

"Teníem clar que calia un acord pel finançament públic de la cultura", ha afegit el també conseller d’Economia, que en les últimes setmanes s'ha reunit tres vegades amb la Plataforma Actua Cultura. Amb l’aportació de 13 milions extra, dels 72 disponibles pel nou sostre de dèficit, el pressupost de Cultura representarà prop de l’1% dels comptes públics catalans. “El sector cultural té l’horitzó del 2%, però nosaltres ens centrarem en els passos immediats que podem fer; i sempre hem dit que és millor parlar de despesa per càpita que de percentatge total d'un pressupost, el total del qual pot anar canviant", ha explicat Aragonès.

“Volem anar consolidant avenços mica en mica i no haver de fer mai un retrocés”, ha insistit el vicepresident, convençut que l’anunci d’avui “es valora” des del sector i “és significatiu”, perquè és un “senyal” que el Govern de la Generalitat està compromès amb el món de la cultura.

Etiquetes