El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani / ACN

Treball, Afers Socials i Famílies calcula que l’ajut pot beneficiar 300.000 persones, que l’hauran d’utilitzar per adquirir aliments, productes farmacèutics i altres subministraments bàsics

El Govern aprovarà aquest dimarts destinar 20 milions d’euros a una ajuda d’urgència per a treballadors amb càrregues familiars que han vist reduïts els seus ingressos amb la crisi del coronavirus i, tot i tenir reconeguda la prestació d’atur, encara no l’han rebuda. El conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, ha explicat que es tracta d’una ajuda de 200 euros en un únic pagament i s’haurà de destinar a l’adquisició d’aliments, productes farmacèutics i altres subministraments bàsics. El departament calcula que la podrien rebre unes 100.000 famílies, en total unes 300.000 persones destinatàries.

En concret, l’ajut està adreçat als treballadors afectats per un ERTO amb caigudes d’ingressos d’almenys un 30%, els treballadors temporals que han perdut la feina i els autònoms que han hagut de suspendre la seva activitat a causa de la Covid-19. En tots els casos, han de tenir càrregues familiars. La tramitació començarà a finals de setmana i en un màxim de 6 dies es podran fer els primers pagaments.

“Ens preocupa molt la situació de milers de llars on s’ha perdut la feina o els ingressos s’han vist reduïts de manera dràstica i encara no s’ha cobrat la prestació d’atur o de cessament a causa del retard en la tramitació del SEPE, com venim alertant des de fa setmanes”, ha alertat El Homrani. “Amb aquest ajut d’urgència, intentem pal·liar la situació de necessitat material i de vulnerabilitat d’aquestes famílies fins que arribi la prestació”, ha explicat. A més, aquests 200 euros seran compatibles amb la percepció de qualsevol altre ajut o prestació concedit per altres administracions, ens públics o privats.