Sergi Sabrià, durant la seva intervenció al ple sobre la injusta inhabilitació del president Torra / Marc Puig

El president dels republicans al Parlament ha destacat que la presidència quedarà vacant per "protegir l'honor i la dignitat" de la institució

“Després de la darrera decisió del Tribunal Suprem, tornem a constatar que no som en una democràcia plena, i que l’única sortida possible si volem llibertat, democràcia i prosperitat pels catalans i catalanes és la independència”. Així ha començat el seu discurs el president del grup republicà al Parlament, Sergi Sabrià, en un ple específic sobre la injusta inhabilitació del president de la Generalitat, Quim Torra. Un ple en què els republicans han expressat al president el seu màxim suport.

“És una barbaritat democràtica, fan política des dels tribunals i la fan contra els qui consideren el seu enemic, l’independentisme, l’únic moviment polític capaç d’acabar amb el règim del 78”, ha prosseguit Sabrià. “En una setmana hem vist la inhabilitació d’un regidor, la causa contra Tamara Carrasco i la inhabilitació del president de la Generalitat. Un nas de pallasso, un whatsapp i una pancarta. Faria riure, si no fes tanta pena”, ha constatat.

Però “l’Estat ha de saber que mai podrà inhabilitar les idees i les ànsies de llibertat d’un poble que vol decidir lliurement el seu futur”, ha advertit. “Avui més que mai ens reafirmem en la nostra lluita per la independència de Catalunya com l’única manera d’acabar amb la repressió d’un Estat perdut, ferit, antiquat i demofòbic”, ha afirmat, “volem una República on els demòcrates surtin de la presó i els corruptes hi entrin d’una vegada”.

El republicà també ha destacat que “Catalunya tindrà un Govern reforçat, unit, però alhora amb la presidència vacant per protegir l’honor i la dignitat de la institució”. La presidència i tots els seus espais quedaran, per tant, buits aquests mesos com un “clar gest de denúncia contra la decisió injusta i vergonyosa d’apartar un president per defensar la llibertat d’expressió”.

I per concloure, ha fet una crida a persistir fins a la victòria: “Demostrarem cada vegada que hi hagi urnes que la força de l’independentisme és cada dia més gran i que la democràcia sempre guanya. Som aquí per guanyar la República catalana. I guanyarem.