Josep Maria Jové

Barcelona 27 juny 1975

President del Consell Nacional

Diputat al Parlament de Catalunya per Barcelona

L’actual president del Consell Nacional d’Esquerra Republicana va ser secretari general de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda en la darrera legislatura, és a dir, va ser el número dos d’Oriol Junqueras. És llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials i està especialitzat en Ciències Polítiques i de l’Administració. Ha compaginat la seva activitat política amb la docència (actualment és professor associat a la Universitat de Barcelona) i és coautor dels llibres Catalunya, societat massa limitada i Les mentides del PP.

• Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la UPF.
  • Postgrau en Ciències Polítiques i de l’Administració a la Universitat de Barcelona.
  • Màster en estudis avançats d’Administració pública i política pública per la UB.
  • Ha desenvolupat la seva trajectòria professional com a assessor d'economia del Grup Parlamentari d'Esquerra al Parlament de Catalunya i del grup d'Esquerra a la Diputació de Barcelona.
  • Va ser cap de gabinet d’Actuacions Externes, adscrit a la Secretaria de Coordinació Interdepartamental del Departament de Presidència.
  • Director de Polítiques Sectorials al Departament de Presidència i Vicepresidència de la Generalitat (2005-2010).
  • President de la Junta de Govern de l’Institut Català de Finances (ICF).
  • Ha estat professor a l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials de la UB.
  • Actualment és professor associat a la UB.

És coautor dels llibres Catalunya, societat massa limitada i Les mentides del PP.

• Va entrar a militar a les JERC el 1992 i n’ha estat conseller nacional i president de la Sectorial d’Economia.
  • Ingressa a Esquerra el 1998.
  • President de la Sectorial d’Economia des del 2002 i, des del 2004, secretari de Promoció Política i Acció Electoral.
  • Membre del Consell Permanent de l’Institut d’Estudis Socioeconòmics d’Esquerra.
  • Secretari general de la Vicepresidència i d’Economia i Hisenda (2016-2017)
  • President del Consell Nacional d’Esquerra Republicana des del 2011.

Diputat al Parlament de Catalunya des de 2018.