
Elisenda Alamany: "Esquerra Republicana representarà l'ambició nacional del país, s'ha acabat l'esquerra acomplexada"
“Vivim en temps d’un conflicte de dimensions planetàries, amb una amenaça que cau sobre la democràcia i l’Estat del Benestar. Davant la internacional de l’odi i de la por, volem construir l’aliança de l’esperança”. Amb aquestes paraules ha tancat aquest diumenge el 30è Congrés Nacional el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, en un discurs en què ha estès la mà a la resta de forces polítiques i socials presents al plenari per tal de “construir les aliances necessàries per defensar tots aquests drets amenaçats”.
El president republicà ha ampliat aquest oferiment a treballar conjuntament per fer realitat un finançament just per a Catalunya i un servei ferroviari digne. “No volem penjar-nos cap medalla. Estem disposats a penjar-vos-les a cadascú de vosaltres si ens ajudeu. Deixeu-nos defensar al vostre costat un sistema de finançament just i un servei de Rodalies i mitja distància digne del nostre país, no mereixem un servei tercermundista”, ha dit.
Junqueras ha criticat la guerra aranzelària i l’augment de la despesa en defensa. “Volem una riquesa compartida, un projecte que no basi el futur en la imposició d’aranzels que acabarà perjudicant totes les economies i tota la ciutadania. No volem que uns pocs es quedin el poder econòmic, mediàtic i polític, no volem una Europa que gasti més en defensa”, ha sentenciat. En aquest sentit, ha reclamat que Europa ha de passar de ser només “una gran potència econòmica i el primer mercat consumidor del món” per ser també “un agent geopolític rellevant, compromès amb la democràcia a tot arreu”.
“Volem assemblar-nos a la nostra societat, perquè si no, no tindrem la força necessària per transformar-la”, ha confessat. En un final encès i entre aplaudiments i crits d’independència de la militància, Junqueras ha recordat que son els militants d’Esquerra Republicana els hereus dels qui van proclamar la república catalana l’any 1931, dels qui van defensar l’Estat català l’any 1934 i la república el 1936, dels qui van continuar defensant la llibertat contra el feixisme i van dir que no a una Constitució que negava a Catalunya el seu dret a l’autodeterminació, i els que van fer el referèndum de l’1 d’octubre del 2017. “I som els que seguirem defensant la nostra societat i el nostre país fins a la llibertat”, ha conclòs.
Volem assemblar-nos a la nostra societat, perquè si no, no tindrem la força necessària per transformar-laOriol Junqueras President d'Esquerra Republicana

Elisenda Alamany: “Toca tornar a creure en nosaltres”
Abans havia pres la paraula la secretària general, Elisenda Alamany, que ha assegurat que Esquerra Republicana “representarà l’ambició nacional del país”. “S’ha acabat l’Esquerra Republicana acomplexada, hem estat la llavor de moltes victòries i ho tornarem a ser”, ha afirmat Alamany, que ha avisat que cal que el país es prepari per al futur.
“El país necessita deixar de llepar-se les ferides i necessita ambició nacional”, ha situat. La secretària general ha destacat que “els de sempre” dibuixen dos camins: “Passar pàgina del procés i ser una comunitat autònoma més d’Espanya o fer veure que encara som al 2017 com si no hagués passat res”. Davant d’això, ha defensat que ara cal “entendre el país, escoltar bé, refer-nos, enfortir-nos i guanyar”.