Laia Cañigueral Olivé

Cassà de la Selva (Girona) 11 de març de 1981

Secretària general de la Federació Regional de Girona

Llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ha completat la seva formació amb un postgrau en Participació Ciutadana i Desenvolupament Sostenible (UAB) i amb un postgrau en Govern Local a la Universitat de Barcelona (UB). També ha cursat especialitzacions universitàries en l’àmbit de la gent gran i en la inserció laboral de col·lectius amb dificultats.

Ha treballat en l’àmbit de la inclusió social i de la Igualtat a l’Institut Català de les Dones, l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció i a l’Agència Catalana de la Joventut.

Des de jove ha estat implicada en el teixit associatiu i una activista en les lluites socials. En l'àmbit local, amb només 15 anys, va ser voluntària del GRAMC de Cassà de la Selva (Grup de Recerca i Actuació sobre Minories Culturals i Treballadors Estrangers) on ajudava en la cura de les criatures perquè mares d’origen immigrant poguessin aprendre i escriure en català, i també va ser membre de la Colla Excursionista Cassanenca. Ja com a estudiant universitària a la UAB es va involucrar a la Coordinadora d'Estudiants dels Països Catalans (CEPC), i, posteriorment, va ser la delegada sindical per la Intersindical-CSC quan treballava a l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

En representació de les JERC va formar part i participar de forma activa a la Plataforma Aturem la Guerra i a la Plataforma Joves en Defensa de l'Ebre. I des de l'organització juvenil d'Esquerra Republicana va ser també delegada al Fòrum Social Europeu de Londres i al Fòrum Social de la Mediterrània celebrat a Barcelona.

En l'àmbit feminista, actualment, forma part de l’entitat Dones Republicanes i de la Plataforma Feminista Gironina des d'on participa activament.

Militant de les JERC des de 1999 i d’Esquerra Republicana de Catalunya des del 2000 va ser membre de la direcció nacional de les JERC amb diferents responsabilitats i Presidenta de la Federació Comarcal d’ERC del Gironès del 2008 al 2012.

Ha esta secretària de Coordinació de Política Supramunicipal a l'Executiva Nacional. Actualment, és la secretària general de la Federació de Girona.

L’any 2006 va esdevenir diputada al Congrés dels Diputats en representació de les JERC on va ser portaveu de les Comissions d’Educació i Ciència i de Cooperació Internacional per al desenvolupament. Entre l'abril i el novembre de 2019 va tornar a ser diputada al Congrés del Diputats per Girona, essent secretària primera i portaveu d’ERC a la Comissió de Salut, Consum i Benestar Social, portaveu d’ERC a la Comissió de les Polítiques Integrals de la Discapacitat i portaveu a la Comissió d’Igualtat.