Laia Cañigueral Olivé

Cassà de la Selva (Girona) 11 març 1981

Secretària de Coordinació de Política Supramunicipal i Secretària general de la Federació Regional de Girona

Llicenciada en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), ha completat la seva formació amb un postgrau en Participació Ciutadana i Desenvolupament Sostenible (UAB) i amb un postgrau en Govern Local a la Universitat de Barcelona (UB). També ha cursat especialitzacions universitàries en l’àmbit de la gent gran i en la inserció laboral de col·lectius amb dificultats.

Ha treballat en l’àmbit de la inclusió social i de la Igualtat a l’Institut Català de les Dones, l’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció i a l’Agència Catalana de la Joventut.

Des de jove ha estat implicada en el teixit associatiu i una activista en les lluites socials. En l'àmbit local, amb només 15 anys, va ser voluntària del GRAMC de Cassà de la Selva (Grup de Recerca i Actuació sobre Minories Culturals i Treballadors Estrangers) on ajudava en la cura de les criatures perquè mares d’origen immigrant poguessin aprendre i escriure en català, i també va ser membre de la Colla Excursionista Cassanenca. Ja com a estudiant universitària a la UAB es va involucrar a la Coordinadora d'Estudiants dels Països Catalans (CEPC), i, posteriorment, va ser la delegada sindical per la Intersindical-CSC quan treballava a l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

En representació de les JERC va formar part i participar de forma activa a la Plataforma Aturem la Guerra i a la Plataforma Joves en Defensa de l'Ebre. I des de l'organització juvenil d'Esquerra Republicana va ser també delegada al Fòrum Social Europeu de Londres i al Fòrum Social de la Mediterrània celebrat a Barcelona.

En l'àmbit feminista, actualment, forma part de l’entitat Dones Republicanes i de la Plataforma Feminista Gironina des d'on participa activament.

Militant de les JERC des de 1999 i d’Esquerra Republicana de Catalunya des del 2000 va ser membre de la direcció nacional de les JERC amb diferents responsabilitats i Presidenta de la Federació Comarcal d’ERC del Gironès del 2008 al 2012.

Actualment és la secretària general de la Federació de Girona d'Esquerra Republicana i Secretària de Coordinació de Política Supramunicipal.

L’any 2006 va esdevenir diputada al Congrés dels Diputats en representació de les JERC on va ser portaveu de les Comissions d’Educació i Ciència i de Cooperació Internacional per al desenvolupament. Entre l'abril i el novembre de 2019 va tornar a ser diputada al Congrés del Diputats per Girona, essent secretària primera i portaveu d’ERC a la Comissió de Salut, Consum i Benestar Social, portaveu d’ERC a la Comissió de les Polítiques Integrals de la Discapacitat i portaveu a la Comissió d’Igualtat.