Concentració de denúncia de les detencions arbitràries amb la presència d'Òmnium, l'ANC i els partits independentistes / Marc Puig

Avui, 28 d’octubre, es torna a evidenciar que la repressió no s’atura. Avui hem tornat a viure una autèntica operació d’estat contra l’independentisme.

L’Estat espanyol, un dia més, demostra que només és capaç d’abordar el conflicte polític amb Catalunya amb operacions policials i amb repressió, detencions i empresonaments.

L'operació desplegada avui per la Guàrdia Civil, amb una trentena d’escorcolls i detencions d’activistes, empresaris, alts càrrecs del Govern… torna a demostrar que la repressió té múltiples cares, però sempre un mateix objectiu: limitar els drets fonamentals de la ciutadania i utilitzar la por per perseguir la dissidència política. Som davant d’una nova operació d’estat per perseguir l’independentisme.

Malauradament els fets d’avui ens recorden molt els fets del 20-S. És la mateixa dinàmica des de fa anys: les clavegueres de l’Estat abocades a la persecució de l'independentisme, un projecte polític legítim i democràtic. Perquè aquesta és la forma de funcionar de l’Estat espanyol: ràtzies policials sense cap mena de fonament, entrant de matinada a les cases de la gent, per detenir persones només perquè pensen d’una determinada manera. No oblidem ni oblidarem el 20-S, ni els detinguts del 23-S, ni la Tamara, ni els presos i preses polítics, ni exiliades i exiliats que porten més de 3 anys tancats a la presó o lluny de casa seva… i les més de 3.000 persones represaliades.

Ho tenim molt clar des de fa temps: a l'Estat espanyol, ser independentista comporta acabar a la presó. Aquesta és l’amenaça de l’Estat i aquestes són les conseqüències.

Davant d'això, és indispensable una resposta unitària independentista i fermesa per seguir endavant cap a la independència. Per això volem marxar de l’Estat espanyol: perquè el nostre projecte independentista, un projecte legítim i democràtic, no hi té cabuda.

Llibertat per totes les persones detingudes!