La Secretària de Moviments Socials, Marta Molina, a Sant Joan Despí / Esquerra Republicana

Coneix una mica més la nova Secretària de Moviments Socials d’Esquerra Republicana

La nova Secretària de Moviments Socials, Marta Molina Alvarez, és una dona compromesa amb els valors republicans. Militant des de ben jove al seu poble natal, Sant Joan Despí, Molina ha treballat incansablement per al país i per al partit. Per això, quan va ser cridada a ocupar aquesta secretaria de la nova Executiva d’Esquerra Republicana, va acceptar sense dubtar-ho.

Descobreix 10 coses que no sabies de Marta Molina:

1. Filla de pare andalús i mare murciana, Molina és llicenciada en filologia catalana. Si bé l’idioma habitual a casa dels pares és el castellà, tota la família es va involucrar ràpidament en aprendre la llengua de la terra que els va acollir. Ara, Molina és professora de llengua catalana a un institut del Baix Llobregat.
  2. El seu interès per la política neix del seu amor per la literatura. Molina va despertar simpatia per la Renaixença a l’institut, des d’on va aprofundir en el catalanisme fins arribar al catalanisme polític. Per a ella, literatura i política són indestriables.
  3. Va començar a militar a Esquerra Republicana arran d’una reunió de solidaritat amb Cuba organitzada per l’Ajuntament de Sant Joan Despí. En aquella trobada, Molina vestia una samarreta amb la paraula independència, un gest que va provocar que el llavors regidor republicà la convidés a un sopar del partit. No va trigar a fer-se militant de les JERC i d’ERC. Des d’aleshores, Molina està involucrada amb la seva secció local del partit, on ha fet grans amistats. Hi destaca, especialment, Xavier Vendrell, amb qui ha recorregut gran part de la seva militància política i al qual considera un gran amic i el seu pare polític.
  4. Afiliada a La Intersindical, va articular el sindicat al Baix Llobregat i l’Hospitalet, i durant un temps va ser l’encarregada de la coordinació i la logística del sindicat independentista, convençuda que els sindicats són una eina bàsica per a la construcció d’un país ple.
  5. És una dona compromesa amb els drets LGTBIQ+. Molina va ser r directora del Programa per al Col·lectiu LGBTl del Govern de Catalunya (2008-2010) i va coordinar les tasques d'elaboració de la Llei contra l'homofòbia.
  6. Ha patit en primera persona la repressió política de l’estat espanyol. Molina és una de les detingudes en el marc de l'operació Volkhov, i va passar dues nits al calabós de la caserna de Sant Andreu de la Barca. Durant el registre que la Guàrdia Civil va fer a casa seva, es van endur material personal i professional, i entre d’altres objectes, tal i com va denunciar públicament a Twitter, es van endur una urna de l’1-O que presidia el menjador de casa seva. Molina ho considera una demostració més que aquesta persecució és eminentment política i de la causa general contra l’independentisme.
  7. És membre impulsor de l’Acord Social per l’Amnistia i l’Autodeterminació, al costat de moltes altres figures polítiques rellevants com la presidenta Carme Forcadell. L’Acord Social té per objectiu trobar un mínim comú denominador en la societat catalana al voltant de dos grans consensos: la fi de la repressió des d’una perspectiva col·lectiva, i la necessitat d’un marc de resolució democràtica basat en el respecte a la lliure determinació de la ciutadania de Catalunya.
  8. Molina és una amant del vi i del cava, que considera l’expressió d’una terra i d’una manera de fer. Un bon dia, en un moment de crisi personal, va decidir convertir la seva passió en un petit negoci. Avui és propietària d’una modesta botiga online, El Celleret de la Marta, que ja compta amb 9 anys de vida, i des de la qual dona a conèixer petits tresors vinícoles i ajuda a petits productors a donar a conèixer el seu producte.
  9. Estima Catalunya i el seu paisatge. De fet, Molina afirma de forma recurrent que “tenim un país molt bonic”, i l’ha trepitjat pràcticament tot. I l’ha navegat, una afició que l’acompanya de fa anys i que li permet gaudir de Catalunya, també, des del mar.
  10. És fan del Boss. Bruce Springsteen posa la banda sonora de la seva vida, a qui ha tingut ocasió de veure en directe quan ha vingut a Barcelona. Tot i que no podria quedar-se’n només amb una, The river és un clàssic difícil de desbancar. La cançó protesta de Raimon i la musicació dels escriptors clàssics catalans també forma part de la llista de Molina, i va viure el naixement del rock català, amb grups com Sopa de Cabra, SAU i Sangtraït.

Etiquetes