Marta Rosique Saltor

Barcelona 16 de març de 1996

Secretària de Coneixement, Justícia Global, Transició Ecològica i Esports

Graduada en Periodisme i Ciències Polítiques i de l'Administració a la Universitat Pompeu Fabra. Ha estudiat un màster de Drets Humans, Democràcia i Globalització a la Universitat Oberta de Catalunya. En l'àmbit associatiu, sempre ha estat implicada en la lluita independentista, internacionalista i contra el racisme i la xenofòbia. Entre el 2011 i el 2015, va ser membre del European Youth Parliament. Posteriorment, entre el 2015 i el 2017, va ser secretària del Consell Nacional de Joventut de Catalunya, on fou responsable de cooperació internacional i interculturalitat. Allà, va fundar la Euromed Youth Network, plataforma d'entitats juvenils del Mediterrani.

Entre el 2016 i el 2020, va ser secretària de Política i Cooperació Internacional de les Joventuts d'Esquerra Republicana. L'any 2017, davant l'organització del referèndum de l'1 d'octubre, va ser portaveu d'Universitats per la República, la plataforma que va mobilitzar la comunitat universitària a favor del dret a l'autodeterminació. Durant la legislatura 2019-2023 va ser diputada al Congrés dels Diputats per les Joventuts d'Esquerra Republicana, on es va encarregar, entre altres temes, d'universitats, afers exteriors i tot allò que afecti a la joventut. Des del 29è Congrés Nacional d'Esquerra Republicana, és la secretària de Coneixement i Justícia Global de l'Executiva Nacional del partit.

Diputada al Congrés dels Diputats