Marta Rovira

Vic, Osona 25 gener 1977

Secretària general i Presidenta del grup parlamentari

Diputada al Parlament de Catalunya per Barcelona

La secretària general d’Esquerra Republicana és diputada al Parlament des del 2012 i va ser portaveu del grup de Junts pel Sí en la darrera legislatura. Va encapçalar amb Oriol Junqueras la candidatura d’ERC–Catalunya Sí a les eleccions del 21-D i ara lidera el nou grup republicà al Parlament. Va néixer a Vic i hi viu amb la seva família, amb qui li encanta passar tot el temps que la feina li permet. És llicenciada en Dret i ha treballat uns quants anys com a advocada, la seva altra gran passió. Li agrada caminar per les rutes del GR, descobrir nous autors i novel·les, com recentment Lucia Berlin i Jenn Díaz, i rellegir Zygmunt Bauman. És una ferma defensora de la necessitat de restablir els pilars bàsics de la democràcia i els drets humans per poder alliberar “aquells que avui estan empresonats de forma injusta”, i proclama que “Esquerra Republicana és la garantia d’acabar amb els privilegis dels corruptes i amb l’immobilisme que no deixa que aquest país avanci”.

• Llicenciada en Dret (UPF)
  • Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració (UPF)
  • Responsable del Grup d’Advocats Joves de Vic (2004-2006).
  • Membre de la Junta de Govern del Col·legi d’Advocats de Vic, en representació del Grup d’Advocats Joves (2004-2006).
  • Vocal Secretària dels Joves Advocats de Catalunya (2006-2007).

• Responsable de l’Associació d’Estudiants “Juristes sense Fronteres” a la UPF (durant anys acadèmics: 1997-1998, 1998-1999).
  • Membre de la Plataforma Solidària de la UPF (1999).
  • Responsable del Grup d’Advocats Joves de Vic (2004-2006).
  • Vocal Secretària dels Joves Advocats de Catalunya (2006-2007).
  • Actualment, és sòcia de la colla castellera Sagals d’Osona i de la Creu Roja.

• Militant de la secció local de Vic des del 2005.
  • Membre de la sectorial de Justícia.
  • Secretària Nacional de Política Internacional, Europea i Cooperació (2008-2011).
  • Secretària General de l'Aliança Lliure Europea (2008-2012).
  • Vicesecretària de política sectorial i programes fins al 2011.
  • Secretària general d’Esquerra Republicana des del 2011.

Diputada al Parlament de Catalunya des del 2012. Reescollida el 2015 amb Junts pel Sí i el 2017 amb la candidatura d’ERC-Catalunya Sí.