Najat Driouech Ben Moussa

Asilah, Marroc

Diputada al Parlament de Catalunya per Barcelona

Najat Driouech és la primera diputada musulmana del Parlament. És llicenciada en filologia àrab i està especialitzada en treball social, immigració i identitats culturals. Va decidir fer el pas d’entrar a la política amb l’objectiu de lluitar per aconseguir una societat cohesionada i garantir la màxima representativitat de les institucions catalanes. Nascuda al Marroc, va venir a Catalunya quan tenia 9 anys i des de llavors ha residit al Masnou. Defensa que la dona musulmana es desfaci de la “motxilla invisible d’estereotips” que carrega i assegura que cal apoderar més dones per tal que es puguin formar i siguin les úniques responsables del seu futur personal i professional. Com a diputada d’Esquerra Republicana, està convençuda que la República pot ser l’eina per construir un país que doni veu a tots els catalans, vinguin d’on vinguin i pensin com pensin.

• Llicenciada en filologia àrab.
  • Diplomada en treball social.
  • Màster en construcció de noves identitats culturals.
  • Postgrau en immigració, identitat i religions.
  • Tècnica d’immigració a l’Ajuntament del Masnou.
  • Tècnica d’ocupació i formació a l’Ajuntament del Masnou.
  • Ha impartit classes al Màster Món Àrab i Islàmic de la Universitat de Barcelona.
  • Ha dirigit tallers, xerrades i conferències a instituts locals i al Parlament Europeu.
  • Ofereix assessorament en matèria de gestió de la diversitat, tant a tècnics com a col·lectius d’immigrants.

• Ponent i docent en diferents jornades tractant temàtiques com: immigració, diversitat, Islam, societat d’origen marroquí a Catalunya i la seva integració sociolaboral, la construcció identitària, la segona generació, etc.
  • Ha col·laborat en diversos mitjans de comunicació com TV3 i El Diario.es.
  • El 2014 va participar en el “Countering Violent Extremism Program”, un programa que va tenir lloc a Washington DC i a Detroit.

Diputada al Parlament de Catalunya des del 2018.