Najat Driouech Ben Moussa

Asilah, Marroc 10 de setembre de 1981

Secretària de Drets Socials, Ciutadania i Habitatge

Diputada al Parlament de Catalunya

Llicenciada en Filologia Àrab i diplomada en Treball Social. També té un màster en Construcció de Noves Identitats Culturals i un postgrau en Immigració, Identitat i Religions.

El 2005 va començar a treballar a l'Ajuntament del Masnou com tècnica d'immigració, i el 2011, al mateix Ajuntament, va obtenir la plaça de tècnica d’ocupació i formació —en l’actualitat es troba en excedència degut a la dedicació política, però té intenció de tornar-hi.

A nivell professional també ha impartit classes al màster Món Àrab i Islàmic de la Universitat de Barcelona; ha dirigit tallers, xerrades i conferències a instituts locals i al Parlament Europeu; i ha assessorat diverses entitats en matèria de gestió de la diversitat, tant a tècnics com a col·lectius d'immigrants. El 2014 va participar en el “Countering Violent Extremism Program”, un programa que va tenir lloc a Washington DC i a Detroit.

Va decidir fer el pas d’entrar a la política i formar part de les llistes d'Esquerra Republicana al Parlament de la mà de la secretària general d'Esquerra, Marta Rovira, amb l’objectiu de lluitar per aconseguir una societat cohesionada i garantir la màxima representativitat de les institucions catalanes. És diputada a la cambra catalana des del 2018 i ha estat la ponent relatora de la Llei d'Igualtat de Tracte i No Discriminació. Des del Consell Nacional de l'organització celebrat el febrer de 2023, forma part de l'Executiva Nacional com a secretària de Drets Socials, Ciutadania i Habitatge.

Diputada al Parlament de Catalunya des del 2018.