Oriol López, Najat Driouech i Santi Valls

La proposta passa perquè López assumeixi la Vicesecretaria General de Coordinació Interna; Driouech la Secretaria de Drets Socials, Ciutadania i Habitatge, i Valls la de Mobilització i Coordinació Municipal. La proposta la debatrà i votarà demà dissabte el Consell Nacional de la formació republicana

L’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana proposarà al Consell Nacional que se celebrarà demà, dissabte, 25 de febrer, nomenar Oriol López Mayolas com a nou vicesecretari general de Coordinació Interna en substitució de Lluís Salvadó Tenesa, que a finals d’any va ser nomenat president del Port de Barcelona. Com a conseqüència d’aquest canvi, la direcció d’Esquerra Republicana proposa que el regidor de Sabadell Santi Valls Molina s’incorpori a l’Executiva Nacional per encapçalar la Secretaria de Mobilització i Coordinació Municipal, que fins ara ha liderat Oriol López. La proposta de canvis a l’Executiva Nacional busca enfortir l’estratègia d’Esquerra Republicana de cara a les eleccions municipals del 28 de maig per impulsar les transformacions necessàries per ser útils a la gent i al país.

Així mateix, la direcció d’Esquerra Republicana proposa que la diputada Najat Driouech Ben Moussa rellevi Agnès Rotger Dunyó com a secretària de Drets Socials, Ciutadania i Habitatge, en la línia de fer un pas més en l’aposta d’Esquerra Republicana per la diversitat i per esdevenir el reflex més precís de la societat que vol representar. És per això que la direcció proposa Driourech com a experta en treball social, identitats culturals i gestió de la diversitat.

Aquests canvis es proposaran al Consell Nacional que se celebrarà demà dissabte 25 de febrer i s’afegeixen a la renovació de l’Executiva Nacional en el marc del 29è Congrés Nacional, amb l’objectiu de ser sempre l’eina més útil per a la ciutadania.

Oriol López Mayolas

Oriol López (Mollet del Vallès, 1978) va estudiar Filologia Catalana a la Universitat Autònoma de Barcelona i un programa en Direcció de Comunicació a l’Escola d'Alta Direcció i Administració. Abans de dedicar-se a la política, va iniciar-se en el món de la subtitulació a la televisió i va treballar cinc anys en el món de la correcció de textos i també escrivint cròniques i crítica teatral. També va treballar durant vuit anys en el món de les assegurances i la gestió de petites i mitjanes empreses.

Va començar a militar a Esquerra Republicana de Mollet l’any 2004 i va entrar al consistori com a regidor el 2009, essent escollit portaveu —càrrec institucional que continua exercint a dia d’avui. El 2021 va entrar a l’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana com a secretari de Coordinació Municipal i Ciutats Grans, i des del 29è Congrés Nacional, celebrat el novembre de 2022, ha estat secretari de Mobilització i Coordinació Municipal.

Najat Driouech Ben Moussa

Najat Driouech (Asilah, Marroc, 1981) és llicenciada en Filologia Àrab i diplomada en Treball Social. També té un màster en Construcció de Noves Identitats Culturals i un postgrau en Immigració, Identitat i Religions.

El 2005 va començar a treballar a l’Ajuntament del Masnou com a tècnica d'immigració, i el 2011, al mateix Ajuntament, va obtenir la plaça de tècnica d’ocupació i formació. A nivell professional també ha impartit classes al màster Món Àrab i Islàmic de la Universitat de Barcelona; ha dirigit tallers, xerrades i conferències a instituts locals i al Parlament Europeu; i ha assessorat diverses entitats en matèria de gestió de la diversitat, tant a tècnics com a col·lectius d'immigrants.

Va decidir fer el pas d’entrar a la política i formar part de les llistes d'Esquerra Republicana al Parlament de la mà de la secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, amb l’objectiu de lluitar per aconseguir una societat cohesionada i garantir la màxima representativitat de les institucions catalanes.

És diputada a la cambra catalana des del 2018 i ha estat la ponent relatora de la Llei d'Igualtat de Tracte i No Discriminació.

Santi Valls Molina

Santi Valls (Sabadell, 1973) és llicenciat en Geografia per la Universitat de Barcelona; diplomat en Estudis Avançats pel Departament de Geografia Humana de la mateixa universitat; postgrau en Desenvolupament i Promoció del Comerç Urbà per la Universitat Oberta de Catalunya; postgrau en Dret Urbanístic per la Universitat Autònoma de Barcelona; i diplomat en el postgrau en Gestió Pública Tècnica i Jurídica del Medi Ambient.

A nivell professional, ha exercit de professor de cartografia i fotointerpretació a l’International University Study Center i de professor de coneixement del territori i cartografia a l’Escola de Policia de Catalunya. També ha estat assessor del grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Hospitalet de Llobregat entre el 2004 i el 2007 i tècnic de la Secretaria de Política Municipal d’Esquerra des del 2007. En l’àmbit cívic, va ser un dels impulsors de la primera cooperativa de consum ecològic de Sabadell, El Teixit de la Terra, entre el 2002 i el 2008.

El 2007 va començar a militar a la secció local d’Esquerra Republicana a Sabadell. Ha format part de l’executiva local des del 2014, exercint diversos càrrecs, i des del 2017 n’és el president. En l’àmbit comarcal, va formar part de la Federació Comarcal d’Esquerra al Vallès Occidental del 2014 al 2019. Aquell any, el 2019, va ser escollit regidor d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Sabadell.