Aragonès: “Avui ens han dit que votar és un crim; si ho és, nosaltres el tornarem a fer”

Esquerra Republicana denuncia que la sentència del Suprem és “una venjança” i demana a la ciutadania que es mobilitzi arreu per defensar els drets i les llibertats en aquest moment històric

Després de conèixer la sentència del Tribunal Suprem contra els líders polítics i socials de l’1-O, que implica gairebé 100 anys de presó en total, Esquerra Republicana ha denunciat que és “una venjança” contra els independentistes i ha animat la ciutadania a donar-hi resposta al carrer. El coordinador nacional del partit, Pere Aragonès, ha assegurat que la sentència no serà un obstacle: “Avui ens han dit que votar és un crim; doncs si ho és, nosaltres el tornarem a fer”.

El també vicepresident del Govern ha afegit que “els demòcrates seguirem dempeus” i ha defensat “convertir la indignació en determinació, mobilització i intel·ligència col·lectiva”. “Mobilitzem-nos arreu, al carrer, a les urnes i a les institucions; no tenim cap altra opció que guanyar i guanyarem”, ha encoratjat.

La secretària general del partit, Marta Rovira, ha participat a l’acte que els republicans han organitzat al carrer Aragó de Barcelona a través d’un vídeo, en el qual ha explicat que “hem d’agafar la bandera de la democràcia per a tothom i la del republicanisme i la independència” i “hem d’estar a l’alçada d’aquest moment històric i de la dignitat dels nostres companys i companyes empresonats”. També ha animat tothom a “aprofitar aquesta oportunitat per sortir a guanyar un tros més de camí”.

Per la seva banda, el president del Parlament, Roger Torrent, ha demanat a la gent que es conjuri per defensar els drets i les llibertats del país, ja que “l’hora és greu i el país ens ho demana”. Més enllà dels independentistes, Torrent ha assegurat que “avui, la majoria de gent d’aquest país sent ràbia, indignació i tristesa perquè sap que aquesta condemna és una vergonya” i és necessari “ser als carrers, colze a colze, guiats pel sentit de la responsabilitat històrica”.

La secretària general adjunta i portaveu republicana, Marta Vilalta, ha fet referència a l’expresidenta del Parlament, Carme Forcadell, quan ha demanat a tothom “cuidar-se els uns als altres”. Ha denunciat que la sentència “és una venjança contra tots els ciutadans que volen un país ple de drets i oportunitats per a tothom” i ha defensat la necessitat d’estar “al servei de la causa de la justícia i la resistència per a tenir un futur millor” i de “persistir i ser a tot arreu defensant la República catalana”. “Que sàpiguin que aquest poble persisteix i que defensarem la llibertat, l’amnistia, l’autodeterminació i la independència”, ha reblat.

A l’acte també ha intervingut el candidat al Congrés, Gabriel Rufián, que ha assegurat que l’Estat “només té televisions, ràdios, policies, l’exèrcit i la manipulació, però nosaltres tenim el millor que es pot tenir a la vida, la gent”, i ha animat la ciutadania a dictar la seva pròpia sentència votant.