El coordinador nacional d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, a Altafulla

Aragonès reclama a Sanchez i Iglesias que traspassi els recursos i la responsabilitat a la Generalitat si defugen de donar-hi resposta

Que les famílies que hagin de quedar-se a casa per cuidar fills i filles en quarantena per un contacte positiu de coronavirus tinguin una solució sobre la taula. I que la tinguin abans que arrenqui el curs escolar. Així ho ha reclamat aquest diumenge el coordinador nacional d'Esquerra Republicana i vicepresident del Govern, Pere Aragonès, després d'una reunió de treball a Altafulla.

Una jornada que ha abordat tant les mesures de corresponsabilitat com les diverses realitats familiars de cara a l'inici del curs escolar. "És un dels temes que més ens preocupen tenint en compte l'imminent inici escolar", ha afegit la vicesecretària de Dones d'Esquerra Republicana, Raquel Sans. I especialment pel pes de les cures que recau, en la majoria de casos, en les dones. Per això, cal corresponsabilitat entre homes i dones, i per part de les administracions.

I precisament per això, Esquerra Republicana ha exigit al govern de Pedro Sánchez i de Pablo Iglesias que "es posin les piles" i posin en marxa un permís retribuït de manera que es reguli aquesta incapacitat temporal de les famílies. Els republicans volen que les famílies puguin mantenir ingrés familiar, doncs, en cas d'aïllament obligat per contacte amb un positiu de coronavirus a l'escola. "Fa setmanes que ho reclamem", ha dit Aragonès -Esquerra ja ho va reclamar a Sánchez durant l'estat d'alarma.

"Si el govern espanyol no es veu capaç o no té la voluntat política de dur-ho a terme, que ens transfereixi els recursos i les responsabilitats, i ho farem des de Catalunya. Que es posin les piles; no podem començar el curs amb aquesta incògnita", ha reblat Aragonès.

Tot plegat ho ha dit des d'Altafulla (Tarragonès), un municipi que ha posat d'exemple per la figura de la coalcaldia de l'equip de govern municipal per repartir les tasques entre Jordi Molinera i Alba Muntadas. També han estat pioners en regular el vot en cas de maternitat i paternitat a l'ajuntament. "És una mostra de com els ajuntaments estan a la primera línia de la lluita per la corresponsabilitat en tots els àmbits", ha afegit.

També són a primera línia en la lluita contra la pandèmia. I per això Aragonès ha fet una crida a tots els consistoris a col·laborar per evitar situacions com les d'aquest cap de setmana a Vilafranca del Penedès. Així, ha demanat responsabilitat individual i col·lectiva, també dels més joves, davant de les dades epidemiològiques dels darrers dies. "Demanem a tothom que exerceixi responsabilitats; no podem veure escenes com les d'ahir, que tiren per terra la feina que es fa per doblegar la corba", ha advertit.