Arriben les primeres dosis de vacunes contra la Covid-19 a Catalunya

Aragonès: "Comencem a construir la immunitat de grup per recuperar la normalitat de les nostres vides"

Després d'un 2020 molt complicat, l'arribada de les primeres dosis de la vacuna contra la covid-19 a Catalunya són tot un bri de llum i d'esperança. Aquest matí, Josefa Pérez, de 89 anys i resident del centre Feixa Llarga de l'Hospitalet de Llobregat, ha sigut la primera dona vacunada a tot Catalunya, juntament amb la directora de la residència, Conchita Barbeta.

A partir de demà, el departament de Salut començarà a administrar les primeres vacunes contra la Covid-19 destinades als col·lectius més vulnerables. La consellera de salut, Alba Vergés, ha explicat en roda de premsa que les properes setmanes administran "la primera dosi de la vacuna a 104.000 persones que viuen i treballen a les residències del país". És un "punt d'inflexió en el control de la pandèmia", com ha qualificat la consellera, després d'aquest 2020 molt cru i dur sobretot per les residències de gent gran del país.

El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha reivindicat que aquesta vacuna és fruit de la "col·laboració, la fraternitat i, sobretot, posar la ciència i l'avenç científic al capdavant”. “Comencem a construir la immunitat de grup per recuperar la normalitat de les nostres vides, i la recuperació social i econòmica del país“, ha destacat Aragonès.

Un primer pas molt important ple d'esperança i que permet veure llum al final del túnel. El vicepresident, però, ha alertat que ara no podem abaixar la guàrdia: "Hem de continuar complint amb les mesures de prevenció i de protecció. Avui encara tenim 1.664 persones ingressades en hospitals i 337 a l'UCI".

Les properes setmanes administrarem la primera dosi de la vacuna a 104.000 persones que viuen i treballen a les residències del país
Alba Vergés

La vacuna, segura i efectiva

A partir demà, 25 equips de vacunació del país s'encarregaran de fer arribar la vacuna a totes les residències del país, començant per aquelles que no tenen cap cas positiu. Cada persona rebrà dues dosis de vacuna, i la protecció serà màxima a partir de les 2 setmanes de la segona dosis.

El departament de Salut ha previst que la primera etapa de vacunació s'acabi per Setmana Santa amb un total de 450.000 persones. La vacuna, de caràcter voluntària, quedarà registrada a la Història Clínica Compartida i les persones podran accedir-hi a través de "La meva Salut”. Les vacunes que vagin arribant a Catalunya seran custodiades en 25 seus, i hi haurà una reserva extra als ultracongeladors del Banc de Sang i Teixits.