Marta Rovira arriba a Cantallops acompanyada de la resta de persones encausades per Tsunami Democràtic. MARC PUIG
Marta Rovira arriba a Cantallops acompanyada de la resta de persones encausades per Tsunami Democràtic. MARC PUIG

La secretària general d’Esquerra Republicana torna de l’exili després de més de sis anys a Ginebra, acompanyada del diputat republicà Ruben Wagensberg i els altres encausats per Tsunami Democràtic

“Havia somiat moltes vegades aquest moment. Tornem més convençudes que mai per acabar la feina que vam deixar a mitges. Guanyarem la nostra llibertat i la del nostre poble!”. Amb les emocions a flor de pell i trepitjant terra català, la secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, acompanyada d’amics i amigues, companys de partit i una multitud que s’ha desplaçat a rebre-la, ha assegurat que el seu retorn de l’exili “és una victòria absoluta”.

Ho ha fet aquest divendres des de Cantallops (Alt Empordà), després de creuar la frontera dels Països Catalans juntament amb el diputat republicà Ruben Wagensberg i els altres tres encausats per terrorisme a la causa de Tsunami Democràtic: Jesús Rodríguez, Oleguer Serra i Josep Campmajó. “Ens han intentat fer callar i aturar, vulnerant drets humans, civils i polítics”, ha denunciat Rovira; “i aquest és un moviment democràtic imparable que mai farà servir la violència per defensar les seves idees”, ha sostingut: “Som demòcrates defensant la llibertat del nostre país”.

Aquesta és una causa que va de democràcia i drets humans, i allà on hi tenen cabuda ens escolten, generem complicitats i guanyem”, ha assegurat la dirigent republicana, que ha traslladat un agraïment molt especial a Suïssa, país que l’ha acollida en el seu exili durant més de sis anys. “Tothom ens va escoltar, perquè hi havia un terra democràtic i podíem defensar la independència de Catalunya i el dret a l’autodeterminació que ens pertany”, ha explicat.

La secretària general d’Esquerra Republicana ha assegurat que torna per “acabar la feina” i “per recomençar, per unir tot el moviment independentista”. “Només plegades ho farem possible, quin dia ens vam oblidar que juntes som més fortes?”, ha exclamat.

 Marta Rovira i Oriol Junqueras es retroben a Catalunya. MARC PUIG
Marta Rovira i Oriol Junqueras es retroben a Catalunya. MARC PUIG

A l’escenari improvisat a Cantallops també ha pres la paraula Ruben Wagensberg, exiliat a Ginebra des del Nadal de l’any passat. “Aquest poble i aquest país és terra d’exilis, hem descobert el que és haver de marxar de casa de manera forçada, i hem après el valor de que una societat et convidi a incloure’t”, ha dit. Per això, ha defensat que “això també és el catalanisme, saber incloure tothom que ve al nostre país”.

“Som molt contents d’estar aquí, teníem a sobre una falsa acusació per terrorisme molt bèstia; poder tornar avui a casa és un sentiment inexplicable”, ha relatat Wagensberg, que ha tingut un record per a les persones que encara segueixen a l’exili: “No podem oblidar que hi ha persones que encara no han pogut travessar la frontera i que no se’ls ha aplicat la llei d’amnistia. Per tots ells continuarem lluitant”.

Etiquetes