La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, intervé al Consell Nacional. MARC PUIG

El Consell Nacional d’Esquerra Republicana valida els canvis a la nova Executiva que reforcen el partit en l’inici del curs polític

“Ens trobem en uns moments molt complicats, d’inflació, de pujada de preus, ens genera una gran preocupació. En aquests moments s’espera que el republicanisme estigui a l’altura”. Aquest ha estat l’avís que ha llançat aquest dissabte la secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, davant el debat a Junts per Catalunya sobre sortir o no del Govern. “Quina mena de projecte independentista representaríem si quan van maldades dimitim? Nosaltres no dimitirem, hi serem perquè la gent se’n surti”, ha sentenciat.

Rovira ha fet aquesta intervenció davant el Consell Nacional dels republicans, que ha validat per 97% vots els canvis a la nova Executiva del partit: la creació d’una nova Vicesecretaria General de Coordinació Institucional a càrrec de Juli Fernàndez, el nomenament com a vicesecretària general de Partit Obert de Meritxell Serret en substitució d’Alba Vergés; i el de Marc Colomer com a vicesecretari general de Comunicació i Estratègia en el lloc d’Oriol Lladó.

Rovira ha defensat que els republicans volen “un Govern fort, cohesionat, que treballi per donar solucions a les persones que pateixen una nova crisi”. Per això, ha alertat que no poden estar “pendents” d’un “debat intern” a Junts per Catalunya que “desestabilitzi” el Govern. “Tanquem-lo, prioritzem el que preocupa la gent, treballem per fer la vida més fàcil a les persones perquè la nostra societat se’n surti”, ha demanat.

Alguns dirigents de PSC i Junts han jugat a dividir la societat i així repartir-se les institucions
Oriol Junqueras President d'Esquerra Republicana

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha subratllat l’aparent contradicció que mentre el PSC és “responsable” de que a Catalunya “els trens no funcionen”, que “per acció o per omissió” també ho és de l’espionatge a dirigents independentistes i de les infiltracions policials a organitzacions com el Jovent Republicà, “una part dels dirigents de Junts ataquen Esquerra Republicana i no el PSC”.

“Això passa perquè fa anys que alguns dirigents de PSC i Junts han jugat a dividir la societat, a enfrontar-nos els uns contra els altres, i així repartir-se les institucions”, ha exposat. “I ho continuen fent”, ha afegit, apuntant exemples com la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Sabadell, i “tants i tants” consells comarcals. “Per què hi ha alguns dirigents de Junts que estan obsessionats en posar en dubte el Govern de Pere Aragonès i no s’han plantejat mai deixar el govern de la Diputació de Barcelona?” S’ha preguntat.

Davant d’això, ha reivindicat que Esquerra Republicana treballa per “cosir” la societat. “Perquè volem construir un projecte que pugui transformar el país, perquè és l’únic projecte que ens pot portar la República Catalana”.