Gabriel Rufián, Oriol Junqueras i Teresa Jordà, aquest dissabte al Consell Nacional. GERARD MAGRINYÀ

Gabriel Rufián i Teresa Jordà lideraran la llista d’Esquerra Republicana al Congrés per les eleccions del proper 23 de juliol, si així ho ratifica el Consell Nacional extraordinari del partit convocat pel proper divendres. “En aquestes properes eleccions ens hi juguem tant que ens ho juguem gairebé tot; els encomanem la defensa del nostre país i de la causa de la independència”, ha afirmat el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, en un discurs davant del mateix Consell Nacional.

Junqueras ha subratllat que no hi ha res més valuós que Catalunya i la seva societat”. Per això volem defensar-los a tot arreu, des del municipi més petit fins al Congrés i el Senat, davant d’un Estat que ens nega drets fonamentals, drets socials, progrés econòmic i el dret a votar el nostre futur”.

Rufián i Jordà, si són ratificats, formarien tiquet a la cambra baixa de les Corts amb l’objectiu de defensar els interessos dels catalans i les catalanes i de plantar cara a les dretes reaccionàries. Així, el portaveu actual al Congrés i la consellera d’Acció Climàtica repetirien com a companys a la cambra espanyola, ja que Jordà va ser diputada i candidata per Girona entre el 2011 i el 2018. “Estem convençuts que podem aportar en aquesta candidatura tot allò que saben fer en la gestió i el combat al carrer”, ha dit Junqueras. “Rufián és qui més i millor ha defensat Catalunya enfront governs del PP, i que més ha donat la cara en contextos extremadament difícils, i Jordà encarna tots aquests valors”, ha afegit.

Aquest anunci dels republicans se suma al que van fer aquesta mateixa setmana, de concórrer a les eleccions al Senat en una candidatura única amb EH Bildu, també amb l’objectiu d’enfortir el treball conjunt dels darrers anys i de defensar els interessos de la ciutadania catalana i basca. Una coalició d’esquerres i independentista. “Compartim la causa de la llibertat de les nostres respectives nacions, de la independència de Catalunya i d’Euskal Herria”, ha afirmat el president dels republicans.

Amb tot, la llista definitiva tant del Congrés com del Senat, com recull el reglament del partit, s’escull els propers dies a través dels congressos territorials, ja en marxa, i està previst que el Consell Nacional la ratifiqui el proper divendres 16 de juny.