Sara Bailac Ardanuy

Vicesecretària general d’Acció Política i Sectorial i portaveu al Senat

Portaveu del grup d'Esquerra Republicana al Senat

Va néixer a Tàrrega l’any 1986. Llicenciada en Ciències Polítiques i de l'Administració, Màster en drets de les dones, gènere i ciutadania i en cooperació internacional per al desenvolupament. Ha treballat a l'administració pública i organitzacions sense ànim de lucre a Catalunya, Argentina i Portugal, com a tècnica d'igualtat però també com a tècnica de projectes diversos. Ha estat vinculada com a gestora cultural a les Comunitats Catalanes de Llatinoamèrica.

Com a poeta, ha publicat dos llibres de poesia i ha participat a diversos recitals a Catalunya, Portugal, Argentina i Xile. Col·labora al setmanari NovaTàrrega amb una columna d'opinió mensual.

Sòcia d'Òmnium Cultural, de les entitats targarines Associació per la Cultura Popular Guixanet, Associació Agrat, de l'espai autogestionat i cooperatiu La Soll i del Casal dels Països Catalans de La Plata (Argentina). El 2009 va formar part de l'organització de les consultes populars per la independència Tàrrega Decideix.

Va començar la seva militància política el 2005 a les JERC, on va impulsar la refundació de la secció local de Tàrrega i va ocupar durant tres anys la Secretaria Nacional de les Dones. El 2007 s'incorpora a ERC on presideix la secció local de Tàrrega des del 2015. És vicesecretària general d'Acció Política i Sectorial a l'Executiva Nacional d'Esquerra Republicana i senadora. Actualment és la portaveu del grup d'Esquerra Republicana al Senat.

Senadora i portaveu del grup d'Esquerra Republicana al Senat